رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد

ضرورت پیگیری عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک پسماند

تهران (پانا) - رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تغییر رئیس سازمان پسماند، از صدر‌الدین علیپور خواست موضوع عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک را به طور جدی پیگیری کند.

کد مطلب: ۹۵۱۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت پیگیری عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک پسماند

افشین حبیب‌زاده در یکصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر درباره تاخیر در اجرای سامانه صورت وضعیت الکترونیک به شهردار تهران تذکر داد و گفت: پیرو تذکر قبلی در جلسه مورخ ۰۵/ ۱۲/ ۹۷ پیرامون تاخیر در عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک در قراردادهای خدمات نظافتی مکانیزه و جمع‌آوری و حمل پسماند تر مناطق 22 گانه و نظر به اهمیت استقرار صورت وضعیت الکترونیک به عنوان یک آیتم تاثیرگذار در ارزشیابی‌های ادواری مناطق 22 گانه متاسفانه به دلیل تاخیرات پی در پی در راه‌اندازی رسمی سامانه صورت وضعیت الکترونیک پسماند علیرغم اعلام تاریخ‌های قبلی ( پایان تیر 1398 ) روند کار بویژه در بخش‌های سامانه مدیریت ناوگان خدمات شهری و نصب دستگاه‌های GPS و پلمپ کردن آنها بر روی خودروها ( AVLS) و سامانه مدیریت کارگران تا کنون محقق نشده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر حسب گزارش استخراج شده از سامانه AVLS از تعداد 2568 دستگاه خودرو طبق آنالیز 1992 دستگاه در مناطق 22 گانه موجود بوده که تعداد 201دستگاه به صورت فعال قابل ردیابی است، اظهار کرد: در آنالیز مناطق 1 ، 2 ، 3 و 4 فقط تعداد 72 دستگاه خودرو از 438 دستگاه ثبت شده نصب و پلمپ انجام شده است. علیرغم آماده بودن زیرساخت‌ها و سامانه‌های آن از آبان ماه 1397 پیگیری مکفی صورت وضعیت الکترونیک از سوی ناظران سازمان ومناطق 22 گانه انجام نگرفته است.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بر اساس آمار اولیه سامانه مدیریت کارگران از تعداد ۱۴ هزار و ۷۲۰ نفر نفر کارگران مناطق 22 گانه حدود ۱۰ هزار نفر در سامانه نسبت به ثبت چهره اقدام کرده‌اند. کسری نیروی انسانی نسبت به آنالیز اولیه ابلاغی و استفاده از نیروی انسانی به صورت دو شیفت در قراردادهای پیمانکاران و مقاومت پیمانکاران بعضا در ثبت ورود وخروج در مناطق از موانع کار است.

حبیب‌زاده با تاکید براینکه عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک بسیاری از مشکلات حوزه پسماند را حل و فصل و بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، گفت: متاسفانه علیرغم آماده بودن زیرساخت‌ها، نظارت کافی برای اجرای این سامانه صورت نگرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار