عمل لاغری جان زن 47 ساله را گرفت

تهران (پانا) - زن 47 ساله‌ای در جریان عمل لاغری در کلینیک خصوصی فوت شد. تحقیقات اولیه نشان می‌داد به جای پزشک، تکنیسین اتاق‌عمل دست به این جراحی مرگبار زده که همین باعث شد این دو نفر در مظان اتهام قتل عمد قرار بگیرند.

کد مطلب: ۹۵۱۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
عمل لاغری جان زن 47 ساله را گرفت

به‌گزارش جام‌جم، چند روز پیش پرونده‌ای از دادسرای جرایم پزشکی به دادسرای جنایی تهران ارسال شد مبنی‌بر این‌که زن 47 ساله‌ای بعد از عمل لیپوساکشن (لاغری) فوت شده و خانواده‌اش از پزشک معالج و تکنیسین اتاق عمل کلینیک خصوصی به اتهام قتل عمد شکایت دارند.

پرونده در دستورکار بازپرس جنایی تهران قرار گرفت و شاکی که شوهر این زن بود به بازپرس جنایی گفت: 21 سال قبل با همسرم پریسا ازدواج کردم و دختر 18 ساله و پسر نوجوانی دارم. همسرم 70 کیلو وزن داشت و ورزش هم می‌کرد. مدتی بود که کمی وزنش اضافه شده و درصدد بود با عمل جراحی لاغری اضافه وزن را از بین ببرد. آذر سال گذشته به مطب شش پزشک رفت که آنها نظر دادند همسرم نیازی به جراحی ندارد، اما همسرم تصمیم گرفت نظر چند پزشک مشاور دیگر را درباره عمل جراحی جویا شود.

او افزود: او فعالیت مرد پزشکی که جراح پلاستیک در شمال تهران بود را در اینستاگرام دید و به نشانی مطب او در حوالی محله شهید بهشتی رفت. آن پزشک گفت، همسرم برای جراحی لیپوساکشن مشکلی ندارد و باید برای عمل به کلینیک خصوصی که پزشک در آنجا کار می‌کند، بیاید. همسرم ساعت 10 و 30 دقیقه یازدهم آذر سال گذشته برای عمل جراحی به کلینیک رفت، بستری شد و ساعت 16 همان روز تحت عمل جراحی قرار گرفت. عمل جراحی او چند ساعت طول کشید و بعد که به هوش آمد به بخش منتقل شد. اما حالش بد بود که پزشک معالج گفت این رویه بعد از عمل جراحی طبیعی بوده و باید یک شبانه‌روز در آنجا بستری باشد.

شاکی ادامه داد: روز بعد همسرم را ویزیت کرد و قرار شد یک شبانه‌روز دیگر هم بستری باشد. روز سوم همسرم مرخص شده و به خانه آمد. در خانه حالش بد شد و او را به بیمارستانی در حوالی خانه‌مان بردیم که گفتند به احتمال زیاد او دچار آمبولی و عفونت ناشی از عمل جراحی لاغری شده و به‌نظر می‌رسد وسایل مورد استفاده در جراحی استریل نبوده و باعث شده بدن همسرم دچار عفونت شود و سرانجام ساعت 18 چهاردهم آذر همان سال همسرم فوت شد. ابتدا به دادسرای جرایم پزشکی رفته و در آنجا از پزشک جراح همسرم شکایت کردیم. او زمانی که به دادسرا آمد، می‌گفت نمی‌داند چرا همسرم بعد از عمل جراحی لاغری حالش بد شده و فوت شده است.

همسر متوفی ادامه داد: هیات کارشناسی پزشکی تحقیقات را از سر گرفتند که معلوم شد عمل پزشکی نمی‌توانسته کار پزشک باشد. بنابراین از کارکنان کلینیک تحقیق کردند که تعدادی از آنها گفتند عمل از سوی تکنیسین اتاق عمل انجام گرفته است. اکنون بابت قتل عمد از پزشک و تکنیسین اتاق عمل شکایت دارم.
همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای رازگشایی از این پرونده آغاز و قرار شد پزشک و تکنیسین اتاق عمل کلینیک لاغری برای تحقیقات احضار شوند. اظهارات کارکنان کلینیک درباره روز عمل جراحی هم اخذ شود.

محمد همسر این زن گفت: همسرم قربانی بی‌تدبیری و بی‌مسؤولیتی پزشک جراح پلاستیک کلینیک شد. او اگر عمل را به فرد دیگری که تجربه لازم را نداشت، نمی‌سپرد و ماجرا را به ما می‌گفت، شاید همسرم عمل جراحی را انجام نمی‌داد و الان زنده بود. اقدامی که مرد پزشک و تکنیسین اتاق عمل انجام دادند، چیزی از موضوع قتل عمد کم ندارد و باید اشد مجازات در انتظارشان باشد.

او افزود: آنها باید به ما می‌گفتند عمل جراحی لاغری خطرناک بوده و مرگ‌آور است. از خانواده‌ها می‌خواهم از انجام چنین عمل‌هایی خودداری کنند و جان خود را به مخاطره نیندازند.
پزشکان نیز کمی وجدان پزشکی خود را قاضی کنند و وقتی ریسک این‌گونه عمل‌ها بالاست، موضوع را صادقانه به فرد بیمار و خانواده‌اش بگویند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار