نماینده اردل در مجلس: صندوق نوآوری و شکوفایی اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی خواست در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان، روند اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل کنند.

کد مطلب: ۹۵۱۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
نماینده اردل در مجلس: صندوق نوآوری و شکوفایی اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل کند

علی کاظمی ‌باباحیدری، نماینده اردل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پانا با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: امروز شرکت‌های دانش بنیان با مشکلات متعددی در ادامه کار خود مواجه هستند که باید برطرف شود. این شرکت‌ها به دلیل اینکه می‌توانند در تحقق اصول اقتصاد مقاومتی موثر واقع شوند، باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

وی در عین حال از مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی خواست در ارائه تسهیلات به جوانان نخبه که در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند از هرگونه بوروکراسی پرهیز کرده و تسهیلات را به طور آسان در اختیار آنها قرار دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه در توصیه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان، گفت: این شرکت‌ها باید بر روی مبحث کیفیت‌سازی و بالابردن استانداردهای محصولاتشان گام برداشته و همواره با نیاز جامعه حرکت کنند. البته ما از این شرکت‌ها می‌خواهیم مقداری در جریان امور و به نتیجه رسیدن محصولشان صبر و حوصله داشته باشند و در برابر برخی از ناملایماتی که ممکن است با آنها صورت گیرد، ناامید نشوند.

کاظمی‌ باباحیدری در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در شرایط عبور از تحریم‌ها، اظهار داشت: ایده شرکت‌های دانش بنیان، ایده بسیار خوبی است و قدم‌های مهمی هم برای این ایده برداشته شده است. این شرکت‌ها توانمندی‌های زیادی دارند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

این نماینده مجلس درباره روند فعالیت شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های اخیر گفت: این شرکت‌ها توانسته‌اند در مقوله تولید علم و ثروت‌اندوزی موفق عمل کنند و کارهای خوبی هم در این راستا انجام شده است. در واقع این شرکت‌ها روند رو به رشدی داشته‌اند و پیشرفت در این زمینه محسوس بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار