تداوم ساماندهی بافت تاریخی ارومیه

ارومیه(پانا)-مسؤول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از تداوم ساماندهی بافت تاریخی ارومیه همزمان در چهار نقطه از خیابان امام خبرداد.

کد مطلب: ۹۵۱۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تداوم ساماندهی بافت تاریخی ارومیه

داوود فرازی اظهار داشت: در ادامه روند ساماندهی و احیاء بافت تاریخی شهر ارومیه، هم اکنون تعداد 4 کارگاه مرمتی در محور خیابان امام شامل نبش راسته نجارخانه، خانه تاریخی مجاور میدان ایالت، روبروی خیابان سرداران و نبش راسته غلامخان فعال است.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه ها؛ دیوارها، نماها و پنجره های رو به خیابان ابنیه و ساختمان ها، با استفاده از مصالح سنتی و الگوهای معماری موجود، جداسازی و ساماندهی می شوند افزود: تأمین اعتبار بخشی از مرمت بافت تاریخی توسط شهرداری ارومیه بوده که نظارت فنی و کیفی پروژه بر عهده کارشناسان این اداره کل است.

فرازی گفت: هدف بلند مدت این است که همه بناها و ساختمان ها و بناهای تاریخی موجود در بافت تاریخی قدیمی و بناهای جدیدالاحداث جهت ساخت طبق ضوابط بر اساس الگوهای معماری مصوب است که این اقدامات و فعالیت ها همگی در راستای حفط و احیاء بافت تاریخی شهر ارومیه است که محور خیابان امام بخشی از آن به شمار می آید.

وی تأکید کرد: محدوده بافت تاریخی ارومیه، یک طرح مصوب از سوی سازمان مرکزی و شورای عالی معماری و شهرسازی کشور است و این اداره کل موظف است در راستای حفظ ، مرمت و احیاء آن برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی داشته باشد.

مسؤول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی یادآور شد: جداره سازی محورها و بناها و نیز کف سازی معابر و گذرها بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده برای احیاء بافت تاریخی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار