رشد پارامترهای معاملاتی بورس در هفته اول شهریور

تهران (پانا) - آمار داد و ستدهای تالار شیشه‌ای در هفته اول شهریور سال جاری حاکی از آن است که همه پارامترهای معاملاتی با رشد و صعود مواجه شده‌اند.

کد مطلب: ۹۵۱۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رشد پارامترهای معاملاتی بورس در هفته اول شهریور

بر اساس اطلاعات منتشر شده در پایان معاملات هفته منتهی به ۶ شهریور ۹۸، شاخص کل با ۱۲.۵۴۷ واحد افزایش معادل ۴.۷۱ درصد نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۷۸.۶۷۴ واحد رسید. بر اساس این گزارش، شاخص کل هم وزن با ۴.۷۹۰ واحد افزایش معادل ۶.۶۴ درصد به رقم ۷۲.۱۲۵ واحد را به نمایش گذاشت.

افزایش همزمان شاخص بازار اول و دوم

از سویی دیگر، شاخص بازار اول با ۹.۱۶۷ واحد افزایش به ۲۰۲.۵۳۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۵.۲۹۵ واحد رشد به ۵۶۶.۷۰۱ واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول ۴.۷۴ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۴.۶۷ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

رشد ۴۱ درصدی ارزش معاملات

همچنین در ۵ روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۸۰.۵۷۲ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۴ ۴۱.۴ درصد افزایش یافت. در ضمن تعداد ۲۴.۰۵۵ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۲ میلیون و ۲۷ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۴ درصد و ۲ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله

افزون بر این، تعداد ۳۵۷ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳.۷۴۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۲۴۶ درصد و ۲۳۴ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

وضعیت بازار بدهی

این گزارش می‌افزاید: در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، تعداد ۱۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال معامله شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار