مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: از 75دانش آموز رتبه آور کشوری تجلیل شد

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از 75 دانش آموز و فرهنگی استان که موفق به کسب رتبه های برتر کشور در جشنواره ها و مسابقات مختلف شده بودند، تجلیل شد.

کد مطلب: ۹۵۱۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: از 75دانش آموز رتبه آور کشوری تجلیل شد

محمد علی واقعی در آیین تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان که در نمازخانه این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: این عزیزان رتبه های اول تا سوم سی هفتمین جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری، بیستمین جشنواره هنرهای تجسمی، جشنواره نو آوری در فرایند آموزش، مسابقات علوم آزمایشگاهی دبیران و پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی را در سال جاری کسب کرده بودند.

او، با بیان این مطلب که برگزاری این جشنواره ها علاوه بر تقویت بنیه علمی، زمینه ساز شکوفایی استعدادها، تقویت روحیه خودباوری، افزایش نشاط و شادابی و مهارت آموزی در دانش آموزان می شود، تصریح کرد: گسترش روحیه نشاط و شادابی در کنار مهارت آموزی دانش آموزان می تواند جامعه را از آسیب های اجتماعی، افسردگی و خشونت دور نگه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به ضرورت برنامه ریزی دقیق، هوشمند و مبتنی بر معیارهای اسلام، انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین برای ایجاد نشاط در مدارس، تأکید کرد: منظور از نشاط در مدارس ، آرامش فکری به دور از هرگونه دغدغه و افکار پریشان در بین دانش آموزان و فرهنگیان است.

او، اجرای برنامه های فرهنگی را مکمل برنامه های آموزشی در مدارس دانست و ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه در کنار برنامه‌های آموزشی، تأثیر بسزایی در افزایش بازدهی، انگیزه‌ بخشی، ایجاد شادابی و نشاط روحی و جسمی و تقویت روحیه همکاری گروهی دارد.

واقعی، با بیان این مطلب که یادگیری انسان و سازماندهی رفتار نوجوان در گرو نشاط و شادابی و هیجانات مثبت اوست و خلاقیت و شکوفایی استعدادها درگرو نشاط و انبساط روحی انجام می شود، خاطر نشان کرد: نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و شکوفایی در همه ی ابعاد وجودی دانش آموز می شود چرا که در محیط شاد، ذهن انسان پویا، زبانش گویا و استعدادش شکوفا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار