سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد:

استخدام ۲۴۰۰ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان

تداو م موفقیت های آموزش و پرورش در گرو حمایت اجتماعی و فرهنگی جامعه است

اهواز (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در نشست خبری بمناسبت هفته دولت از بکارگیری 2400 نفرمعلم از طریق آزمون استخدامی خبر داد و گفت :تداو م موفقیت های آموزش و پرورش در گرو حمایت اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

کد مطلب: ۹۵۰۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
استخدام ۲۴۰۰ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان


مهدی رفیعی دهکری که شامگاه دیشب در جمع خبرنگاران رسانه ها اظهار کرد: حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ مدرسه در استان داریم که در آن یک میلیون و هزار نفر دانش آموز و نوآموز مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: همچنین ۵۷ هزار معلم و ۵۱ هزار کلاس در خوزستان وجود دارند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: دشواری اداره کردن این تعداد از کلاس، دانش آموز و معلم بر کسی پوشیده نیست اما آموزش و پرورش خوزستان این حجم از جمعیت را اداره می‌کند.
رفیعی دهکردی یادآور شد: اقداماتی که ما انجام می‌دهیم و دوستان پیش از ما در چارچوب وظایف آموزش و پرورش انجام وظیفه کردند.
او ادامه داد: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین مسئولیت تعلیم و تربیت مباحث کلی را دارد و این برخلاف انتظار کسانی است که کار آموزش و پرورش را تنها در نمره و معدل می‌بینند.

تربیت عمومی مهمترین وظیفه آموزش و پرورش
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش کار تربیت عمومی را پیگیری می‌کند، اگر بپرسید تربیت عمومی چیست؟ باید بگویم که مطلوب‌های اولیه هر خانواده از فرزندانشان است؛ اینکه فرزندی دروغ نگوید و راستگو باشد، قانونمند، صبور، باتلاش و ویژگی‌های این چنینی که خانواده انتظار دارند و مسئولیت تربیت و پرورش آن‌ها به عهده آموزش و پرورش است همچنین در کنار این امر وظیفه تعلیمی خود را نیز دنبال می‌کند.

درخشش دانش آموزان خوزستانی در رقابتهای علمی و فرهنگی و هنری
رفیعی دهکردی با اشاره به رتبه آوری دو تن از دانش آموزان خوزستانی در کنکور سراسری یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری همکاران ما در آموزش و پرورش و خانواده آنها برای اولین بار رتبه یک ریاضی و نهم علوم تجربی را در اهواز داشتیم.
او اضافه کرد: همچنین در بخش مسابقات فرهنگی و هنری نیز ۶۱ رتبه کشور داشتیم که تنها ۳۵ رتبه، رتبه اول بودند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در بحث مسابقات قرآنی ۴۱ رتبه کسب کردیم به طوری که ۱۵ رتبه اول و قهرمان قهرمانان مسابقات قرآنی از خوزستان بود.
رفیعی دهکردی افزود: در مسابقات پژوهشی دختران نیز اول و در مسابقات ورزشی افتخارات خیلی خوبی داشتیم.
اوتصریح کرد: از مسئولان و رسانه ها خواهش می کنیم که از این موفقیت های فرهنگی حمایت کنند و ما قول می دهیم این موفقیت ها ادامه داشته باشد به شرطی که از حمایت اجتماعی و پشتوانه فرهنگی جامعه برخوردار شویم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به آزمون استخدامی این نهاد در استان توضیح داد: آموزش و پرورش براساس قانون می تواند به چند صورت نیروی مورد نیاز خود را جذب کند که یکی از این روش ها برگزاری آزمون استخدامی و دانشگاه های تربیت معلم است.
رفیعی دهکردی خبر داد: امسال ۵ دانشگاه تربیت معلم با ۲ هزار دانشجو به جرگه تربیت و تعلیم می پیوندند، البته قرار بود دو هزار و ۴۰۰ نفر باشند اما به دلیل محدودیت های قانونی امکان فراهم نشد.

بکارگیری 1198نفر معلم از طریق آزمون استخدامی
او یادآور شد: یک هزار و ۱۹۸ نفر هم از طریق برگزاری آزمون استخدامی انتخاب می شوند که در شهریور ماه ثبت نام و در مهرماه برگزار می شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: دارندگان مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.
رفیعی دهکردی گفت: بعد از آزمون دوره های علمی و معلمی را می گذرانند. تربیت و تعلیم یک موضوع تخصصی است و سرنوشت دانش آموز برای ما مهم است.
وی با اشاره به سرنوشت و تکلیف نیروهای حق التدریسی در آموزش و پرورش در خوزستان گفت: براساس قانون تا سال ۱۴۰۰ باید تکلیف نیروهای حق التدریسی مشخص شود، اما براساس تجاربی که خودم دارم این نیروها جذب خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار