مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس : تمام دستگاه‌های اجرایی باید در کشف استعدادها و پرورش نخبگان کمک کنند

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس از مدیران و عوامل آموزشی و پرورشی مدارس خواست تا در وجود دانش‌آموزان نخبه، عشق و علاقه به میهن و مردم کشورشان را نهادینه کنند، و افزود: این رسالت مهم ما در آموزش‌وپرورش است.

کد مطلب: ۹۵۰۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس : تمام دستگاه‌های اجرایی باید در کشف استعدادها و پرورش نخبگان کمک کنند

علی عسکر نجفی در آیین تقدیر از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیاد علمی ،مسابقات ورزشی و تک‌رقمی‌های کنکور 98 در فارس،با اشاره به نقش نخبگان در توسعه‌یافتگی کشور، گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های وجودی نخبگانمان خوب استفاده کنیم قطعاً قدم بزرگی را برای توسعه کشور ، استان ،منطقه و شهرمان برداشته‌ایم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: در کنار درخشش و افتخارآفرینی در یک حوزه تخصصی خاص، یک انسان نخبه ویژگی مهم دیگری هم دارد که آن شرکت در فعالیت‌هایی غیر از حوزه تخصصی اوست و نفوذی است که او می‌تواند در حوزه‌های مختلف سیاسی فرهنگی و اجتماعی و ... داشته باشد.

او با اشاره به نقش نخبگان در ایجاد ارتباط بین مردم و حاکمیت و لزوم توجه جدی به این ویژگی، گفت: نخبگان پرچم و نماد قدرت ملی کشور و ضامن استقلال و موجب اعتبار و حیثیت برای مملکت ، ملت و نظام هستند که از نمونه‌های بارز آن شهید حسن باقری در دوران هشت سال دفاع مقدس است ، جوان 22 ساله‌ای که نه دانشگاه جنگ رفته بود و نه علوم و فنون نظامی دیده بود اما نبوغ نظامی خاصی داشت و نقشه‌هایی را که برای عملیات مختلف طراحی کرده بود بعدها در تجزیه‌وتحلیل ژنرال‌های بزرگ گفته‌شده این‌ها بی‌نظیر بوده است.

نجفی گفت: این ذهن‌های خلاق ، این فکرهای برجسته، انسان‌های علاقه‌مند و عاشق استقلال مملکتشان امروز در کنار آن استعداد خلاق و هوشی که داشته‌اند ،احساس مسئولیت نموده و مسئولانه ورود کرده‌اند و در مقابل این مشکلاتی که داریم بی‌تفاوت نبوده‌اند و امروز ما توانسته‌ایم از این گردنه‌های سخت عبور کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بابیان اینکه" نخبگی یک شمشیر دو لبه است که هم می‌شود از آن‌هم در جهت منفی استفاده کرد و هم در جهت مثبت ، گفت: کسی که هوش خودش را در اختیار پیشرفت خود، خانواده ، جامعه و کشورش قرار می‌دهد ، این نقش نقشی مثبت است و وظیفه مهمی که بر عهده ما است این است که کاری کنیم تا نخبگان و شخصیت‌های برجسته کشور باانگیزه به کارشان ادامه دهند.

او با اشاره به مطرح‌شدن بحث فرار مغزها گفت: مدیران و عوامل آموزشی و پرورشی مدارس باید در وجود این دانش آموزان عزیز و نخبه عشق و علاقه به میهن و مردم کشورشان را نهادینه کنند و این نیاز به کار و تلاش دارد که ما در آموزش‌وپرورش این رسالت مهم را بر عهده‌داریم که عشق به میهن را در وجود این دانش آموزان عزیز نهادینه کنیم .

نجفی با اشاره به برنامه‌های آموزش‌وپرورش درزمینه کشف و رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزی، گفت: ما در آموزش‌وپرورش برای بحث نخبگی اهمیت قائل هستیم و بر همین اساس در قالب طرح شهاب همکاری بسیار خوبی با بنیاد ملی نخبگان در راستای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی در بخش‌های مختلف وجود دارد .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با تأکید بر لزوم جلوگیری از نادیده گرفتن نخبگان و استعدادهای برتر کشور، گفت: شناسایی نخبگان فقط کار آموزش‌وپرورش نیست، بلکه این‌یک وظیفه همگانی است و همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا با کمک‌های مادی و معنوی بتوانیم مجموعه نخبگان استان را در کنار بنیاد ملی نخبگان حمایت کنیم و خدمت ماندگاری به این بزرگواران داشته باشیم .

او ضمن قدردانی از مسئولان حاضر در مراسم گفت: حضور شخصیت‌ها و مقامات استانی و شهری در این مراسم منشأ ایجاد انگیزه بیشتر برای این دانش‌آموزان است تا حس کنند که می‌توانند با حمایت‌های خوبی که از آنان می‌شود، در آینده بدرخشند و موفقیت‌های خوبی را برای کشور و استانشان کسب نمایند.

در این مراسم از 35 دانش‌آموز مدال‌آور المپیادهای علمی، مسابقات ورزشی و تک‌رقمی‌های کنکور سراسر در فارس تقدیر شد.

رئیس اداره آموزش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش‌وپرورش فارس نیز در این مراسم گفت: فارس در المپیادهای علمی کشور با کسب 16 مدال ، همراه با استان‌های مازندران و خراسان رضوی موفق به کسب رتبه دوم کشوری نیز شد.

یونس غلامی در آیین تقدیر از دانش‌آموزان مدال‌آوران المپیاد علمی ،مسابقات ورزشی و تک‌رقمی‌های کنکور 98 در فارس، با اشاره به موفقیت‌های دانش آموزان فارس در کنکور سراسری در سال جاری کنند گفت : امسال 15 رتبه تک‌رقمی منطقه‌ای و 7 رتبه تک‌رقمی کشوری داشتیم .

او با اشاره به کسب عنوان دوم المپیادهای علمی کشوری توسط فارس، همراه با استان‌های مازندران و خراسان رضوی، افزود : در عرصه المپیاد علمی نیز در سال گذشته صاحب 11 عنوان شدیم که این تعداد در سال جاری به 17 مدال رسیده که 16 مدال آن کشوری و یک مدال نیز در عرصه جهانی به‌دست‌آمده است.

او با بیان اینکه تلاش‌های مدیرکل، معاونان و همکاران فرهنگی رویکرد موفقیت مداری را در عرصه تعلیم و تربیت جاری و ساری کرده ، گفت : برنامه‌ریزی بلندمدت رمز موفقیت آینده است و با حمایت مسئولان در کنار بدنه آموزش‌وپرورش و نخبگان جامعه ، می‌توانیم موفقیت‌های آینده را به‌خوبی رقم بزنیم .

غلامی با اشاره به بارگذاری سامانه کنکور سراسری در سایت اداره کل آموزش‌وپرورش، گفت این سامانه دارای اطلاعات غنی و قوی است و به‌عنوان یک راهنمای عملی خوب برای دانش آموزان کنکوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار