میررضا شفیع پور: آموزش و پرورش بخش مهمی از کشور است و مشکلات کشور نباید براین مجموعه تاثیربگذارد

اسلامشهر(پانا)-جلسه کارشناس مسئولین مقطع متوسطه (دوره دوم ) شهرستانهای استان تهران با حضور معاون آموزش متوسطه و رئیس اداره متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و مدیر آموزش و پرورش اسلامشهردردبیرستان نمونه دولتی فاطمیه (س) شهرستان اسلامشهربرگزارشد.

کد مطلب: ۹۵۰۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
میررضا شفیع پور: آموزش و پرورش بخش مهمی از کشور است و مشکلات کشور نباید براین مجموعه تاثیربگذارد

در این نشست میر رضا شفیع پور، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران درسخنانی با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت محرم حسینی و تقدیر از میزبانی اسلامشهراظهار داشت: اهمیت حوزه متوسطه دوم در تکمیل زیر ساخت هاست که البته زیر ساخت و زیر بنای اصلی شخصیت در مدرسه و دوره ابتدایی شکل میگیرد.

او در ادامه افزود: اثر روانی درس چوپان دروغگو در دوره ابتدایی به صورت روانشناسانه تا سالها در ذهن افراد جای گرفت.

شفیع پور بیان داشت : دوره دوم متوسطه دوره حساسی برای بچه‌های ما میباشد که در این زمان هویت یابی ،فردی،خانوادگی،جمعی و ملی شکل خواهد گرفت.

او اذعان داشت:بر اساس سند تحول بنیادین استعداد یابی از دوران ابتدایی تا پایه نهم به کمک اولیاء ،مشاورین و معلم اجرا خواهد شد و دردوره دوم متوسطه هم مدیریت حساس بین دوران نوجوانی و جوانی همراه با تحول است و آموزش عمومی به عالی منجر خواهد شد و خانواده‌های دانش آموزان هم از این دوره انتظار خروجی دارند و در اصل تجلیگاه نظاام آموزش و پرورش دوره دوم متوسطه است که در یک فرآیند دوازده ساله تحقق خواهد یافت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خاطر نشان کرد:با توجه به تغییر ساختار نظام آموزشی و حساسیت در سیاست‌های کشوری،استانی و منطقه ای در تامین عدالت پوشش تحصیلی بیشتر به دوره دوم متوسطه توجه میشود و زمانی بود که دانش آموزان ما تا پایه پنجم و گاهی هم تا پایه نهم میر سیدند و سپس خارج میشدند.

او تاکید کرد: اکنون از لحاظ عدالت کمیتی آموزشی در کشورهای جهان از رتبه خوبی برخوردار هستیم و توانستیم از دوره ابتدایی تا پایه نهم تحصیلی ترک تحصیل را کاهش و پوشش تحصیلی را ارتقاء دهیم.

شفیع پور بیان داشت: ما با چالش مدیریت برنامه ریزی هم روبرو هستیم و در بعضی مناطق تراکم دانش آموزی ما به کلاسهای سی و پنج تا چهل نفره هم میرسد.

او در ادامه به برنامه‌های پیش روی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران هم اشاره کرد و استفاده از سر گروه‌های درسی تمام وقت با جذب معلمین توانمند،برگزاری دوره‌های ضمن خدمت درگروه‌های آموزشی با حق الزحمه وتقویت پژوهشسراهای مناطق رابخشی از این فعالیتها برشمرد که در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران دغدغه همگان را ساماندهی نیروی انسانی و اینکه در سال تحصیلی جدید کلاسی خالی نماند دانست و تصریح کرد:آموزش و پرورش بخش مهمی از کشور است و مشکلات کشور نباید بر این مجموعه تاثیر بگذارد و در تقدم و تاخر موضوعات کارشناسان توجه به امنیت ،آموزش ، بهداشت و...در اولویت قرار میدهند .

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار