سیاست جدید وزارت راه در راهسازی روستایی

تهران (پانا) - معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از سیاست و رویکرد جدید دولت و وزارت راه برای تکمیل طرح‌های مربوط به راه‌های روستایی در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۰۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سیاست جدید وزارت راه در راهسازی روستایی

به گزارش صداوسیما، رضا اکبری افزود: به طور کلی در گذشته با توجه به متفاوت بودن وضع اقتصادی کشور، طرح‌هایی که در بخش راه‌های روستایی تعریف شده امروز با وضعیت مالی دولت به نتیجه نمی‌رسد.

وی گفت: با توجه به رشد نرخ تورم و افزایش قیمت دستمزد و مصالح ساختمانی در سال‌های اخیر، تکمیل این طرح‌ها با وضع اقتصادی فعلی مملکت امکان‌پذیر نیست.

اکبری تصریح کرد: زمانی که راه‌های روستایی در اختیار وزارت جهاد سازندگی بود دولت همانند سایر نقاط جهان با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان ممکن با امکانات خود جاده‌های روستایی را احداث می‌کرد.

آقای اکبری اضافه کرد: در هیچ جای دنیا برای راه‌های روستایی عملیات سنگین راه سازی به خصوص در مناطق کوهستانی تعریف نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: سیاستی که به تازگی از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده همان سیاست دوران جهاد سازندگی است یعنی با امکانات و ماشین آلات در اختیار دولت بخشی از راه‌های روستایی که عملیات راه سازی سنگین در گذشته تعریف شده در شرایط فعلی متوقف و همان راه‌های مالروی روستاها بهسازی، ابنیه و پل‌ها تکمیل و همینطور قوس‌ها و شیب این راه‌ها اصلاح و در کوتاه‌ترین زمان ممکن زیر پوشش آسفالت قرار گیرد.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: بدون شک با این روش تا پایان دولت دوازدهم می‌توان نصف تعهدات دولت در بخش راه‌های روستایی کشور را جامه عمل پوشاند.

اکبری ادامه داد: همه کارشناسان و دست اندرکاران به خصوص بدنه فعال در بخش روستایی و مناطق محروم کشور متفق‌القول هستند راه‌های روستایی فقط با این شیوه به نتیجه می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار