تولید ۱۰۵۰۰ تن انواع ماهی سردابی و گرمابی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل شیلات اردبیل گفت: امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی سردابی و گرمابی در ۵۴۰ مزرعه پرورش انواع ماهی این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۰۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید ۱۰۵۰۰ تن انواع ماهی سردابی و گرمابی در استان اردبیل

میرآرمان واعظی،مدیرکل شیلات اردبیل گفت: امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی سردابی و گرمابی در ۵۴۰ مزرعه پرورش انواع ماهی این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

او سرانه مصرف ماهی و انواع آبزیان در استان اردبیل را پنج کیلوگرم کمتر از سرانه جهانی و یک کیلوگرم کمتر از سرانه کشوری اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل را حدود ۱۰.۵ کیلوگرم است ولی این میزان با افزایش سطح تولید، تا اخر امسال به ۱۱ کیلوگرم می‌رسد.

واعظی مصرف آبزیان را از جمله شاخص‌های توسعه عنوان کرد و ادامه داد: مصرف انواع آبزیان علاوه بر مزایای غذایی، موجب ارتقای سطح سلامت در جامعه می‌شود.

او با تاکید بر ضرورت اخذ گواهی بهداشتی بچه ماهی توسط تمامی تولید کنندگان در سطح استان به منظور تولید گوشت ماهی بدون هر گونه آلودگی احتمالی بیان کرد: اداره کل شیلات تمامی مزارع تولید ماهی استان را به صورت دوره ای بازدید می‌کند.

مدیرکل شیلات استان از اعلام آمادگی سه نفر سرمایه‌گذار برای احداث بازار ماهیان در شهر اردبیل خبر داد خواستار همکاری شهرداری در اعطای مجوز و زمین مناسب برای راه‌اندازی این بازار شد.

واعظی همچنین از صادرات ۵۰۰ تن انواع ماهیان سردآبی تولید شده در استان اردبیل به جمهوری آذربایجان خبر داد.

او همچنین با اشاره به تنوع بخشی به تولیدات بخش شیلات استان بیان کرد: هم‌اکنون شاه میگوی دریاچه شورابیل به صورت تولید در قفس در حال پرورش است و پیش بینی می‌شود امسال یک تن شاه میگو در این دریاچه تولید و به خارج از کشور صادر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار