سنگ‌نورد مهابادی به اردوی تیم ملی دعوت شد

ارومیه(پانا)- رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: «کامیار حسینی» سنگ‌نورد نوجوان اهل این شهرستان به عنوان تنها نماینده آذربایجان‌غربی به اردوی تیم ملی دعوت شد.

کد مطلب: ۹۵۰۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
سنگ‌نورد مهابادی به اردوی تیم ملی دعوت شد

سنگ‌نورد مهابادی به اردوی تیم ملی دعوت شد

مهاباد- ایرنا- رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: «کامیار حسینی» سنگ‌نورد نوجوان اهل این شهرستان به عنوان تنها نماینده آذربایجان‌غربی به اردوی تیم ملی دعوت شد.

دیاکو افشردل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کامیار حسینی سنگ‌نورد شایسته مهابادی در بخش «بولدرینگ» از طرف فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی به اردوی انتخابی تیم ملی سنگ‌نوردی نوجوانان کشور دعوت شده است.

وی ادامه داد: اردوی تیم ملی سنگ‌نوردی از ۱۲ تا ۱۵ شهریورماه جاری در مازندان به میزبانی مجتمع کوهستانی «پلور» با حضور ۳۳ سنگ‌نورد برتر دختر و پسر کشور در ۲ ماده «بولدرینگ» و «سرطناب» برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: «کامیار حسینی» تیرماه گذشته برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی سنگ‌نوردی کشور در ماده «بلدرینگ» مقام دوم را کسب کرده و به همین منظور به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

سنگ‌نوردی رشته‌ای است که ورزشکار با استفاده از طناب و ابزار فنی مخصوص اقدام به بالا و پایین رفتن یا حرکت افقی بر روی صخره یا دیواره‌های سالنی می‌کند.

در رشته بولدرینگ نیز صعود در مسیرهای بسیار کوتاه با تکنیک و مهارت و بدون حمایت طناب انجام می‌شود.

رشته کوهنوردی از رشته‌های پرطرفدار مهاباد به شمار می‌رود که در تمامی رده های سنی تعداد زیادی در آن درحال فعالیت هستند.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار