در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

شروط مجلس برای اعتماد به حاجی‌میرزایی از زبان عضو هیات رئیسه مجلس

یوسف‌نژاد: از همه مهم‌تر این است که بدانیم وزیر آموزش و پرورش قصد دارد برای جامعه فرهنگیان چه کارهایی انجام دهد

تهران (پانا) - دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی داشتن برنامه حل معضلات جامعه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش را، شرط قوه‌مقننه برای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۵۰۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
شروط مجلس برای اعتماد به حاجی‌میرزایی از زبان عضو هیات رئیسه مجلس

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره انتظارات قوه‌مقننه از محسن حاجی‌میرزایی، وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی مسئولیت وزارتخانه آموزش و پرورش اظهار کرد: «رای نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بر مبنای برنامه و خط مشی‌ فرد برای آموزش و پرورش باشد.»

او ادامه داد: «گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش باید شناختش از چالش‌ها و مسائلی که در آموزش و پرورش وجود دارد، کافی باشد و راه‌حل‌هایی که برای این چالش‌ها و مشکلات دارد نیز عملیاتی باشند. نکته دیگری که مجلس شورای اسلامی به آن توجه می‌کند، صلاحیت‌های تحصیلی، حرفه‌ای، مدیریتی و تجربی فرد معرفی شده است.»

دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اولین انتظار نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش را تعیین تکلیف بدهی 10هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه دانست و تاکید کرد: «امروز فرهنگیان مطالبات قابل توجهی دارند که در 40 عنوان مختلف تقسیم‌بندی شده است. همچنین در سال 98، حدود 10هزار میلیارد تومان کسری بودجه در آموزش و پرورش وجود دارد.»

این عضو فراکسیون امید افزود: «کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش با حدود صدهزار بازنشسته در سال جاری، امنیت شغلی برای کسانی که در آموزش و پرورش کار می‌کنند مثل مدرسان نهضت سوادآموزی و حق‌التدریسی‌ها، نگرانی بابت وجود انواع مدارس از جمله مسائلی هستند که آموزش و پرورش با آن‌ها مواجه است و وزیر پیشنهادی باید برنامه‌های مشخصی برای این مسائل داشته باشد.»

یوسف‌نژاد گفت: «باید ببینیم پیام گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش برای جامعه فرهنگیان در حل مشکلات نظام آموزشی چیست؟ نظام آموزشی فعلی ما یک نظام اداری با عائله بسیار زیاد، در حد 20میلیون نفر است. همه جامعه مستقیم و غیرمستقیم با نظام آموزش و پرورش در ارتباط هستند. ما باید بدانیم وزیر آموزش و پرورش برای این مسائل یا برای سند تحول چه برنامه‌هایی دارد.»

او در بخش دیگری از اظهارات خود به سند بالادستی تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «از همه مهم‌تر این است که بدانیم وزیر آموزش و پرورش قصد دارد برای جامعه فرهنگیان چه کارهایی انجام دهد که هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ معنوی به سود آن‌ها باشد و ذهنیت آن‌ها را نسبت به وزیرشان تغییر دهد و وضع را مثبت کند.»

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در نهایت تاکید کرد که «این موارد مطالبات مجلس شورای اسلامی از وزیر آینده است بنابراین اظهارنظر درباره محسن حاجی‌میرزایی، وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش منوط به دیدن برنامه کاری او است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار