نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

منبر، تریبون تبلیغ معارف اسلامی و بررسی صریح مسائل سیاسی‌ و اجتماعی است

ارومیه(پانا)- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه با اشاره به وظیفه سنگین مبلّغان در ایام مختلف سال به‌ویژه روزها و شب‌های ماه محرم گفت: منبر، تریبون تبلیغ معارف اسلامی و بررسی صریح مسائل سیاسی‌اجتماعی است که باید از این فرصت برای ارتقای آگاهی جامعه بهره‌برد.

کد مطلب: ۹۵۰۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
منبر، تریبون تبلیغ معارف اسلامی و بررسی صریح مسائل سیاسی‌ و اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور مبلّغان مستقر و طرح هجرت آذربایجان‌غربی در آستانه ماه محرم برگزار شد، افزود: تبلیغ آموزه‌های دینی توفیق بسیار بالایی است که خداوند متعال به بهترین بندگان خود عنایت می‌فرماید که در رأس آنان، پیامبران و امامان معصوم (ع) قرار دارند.

وی اضافه کرد: باید این نعمت الهی را شاکر باشیم و بتوانیم به‌خوبی و با شایستگی به انجام وظایف خود بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از اعمال انسان ماندگار و همیشگی هستند، بیان کرد: تبلیغ دین و عمل مردم به توصیه‌های دینی باقیات‌الصالحات برای روحانیون و علما در روز قیامت خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی به بیان جایگاه منبر و موعظه پرداخت و ادامه داد: منابر و تریبون‌های موعظه برای روحانیون فرصت بسیار مغتنمی است که باید قدر آن را بدانیم زیرا اگر این جایگاه‌ها وجود نداشت، امکان بیان آیات و روایات از قرآن و کلام اهل‌بیت (ع) فراهم نبود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: نباید با کم‌کاری و بی‌توجهی به مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی باعث کمرنگ‌شدن نقش روحانیت در جامعه شویم و طبق بیان صریح امام خمینی (ره) که در وصیت نامه سیاسی الهی ایشان در توصیه به روحانیت آمده است، باید روحانیت و مراجع در مسائل سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس حضور فعالی داشته باشند.

مبلّغان و روحانیون در ایام و شب های محرم امسال نیز نظیر سال‌های گذشته در مساجد حضور یافته و به بیان معارف اسلامی می‌پردازند.

ماه محرم از فردا آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار