رئیس کمیته اقتصادشورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا

میرلوحی: مشخص نیست 750 هزار متر فضای اقتصادی در پار‌ک‌های شهر با چه ضابطه‌ای واگذار شد

مصوبه برج باغ‌ها و ساخت مال‌ها در پایتخت بهانه‌ای برای دور زدن قوانین بوده‌اند

تهران (پانا) - رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی قراردادهای شهرداری تهران در دوره گذشته قانونمند و ضابطه‌مند نبوده است، گفت تلاش می‌شود هر واگذاری و قرارداد اقتصادی در شهرداری در چارچوب گنجانده شود.

کد مطلب: ۹۵۰۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
میرلوحی: مشخص نیست 750 هزار متر  فضای اقتصادی در پار‌ک‌های شهر با چه ضابطه‌ای واگذار شد

سیدمحمود میرلوحی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که 'گفته می‌شود در مدیریت شهری دوره گذشته قراردادهای طولانی مدت و غیرکارشناسی در بارهدارایی‌های شهر منعقد شده است، آیا شورای شهر به این نوع قراردادها هم ورود پیدا کرده است؟ گفت: «درباره قراردادها دو اقدام انجام شد. با کمال تاسف تقریبا قراردادها سامانه‌ای نداشته است و از شهردار تهران درخواست کردیم که یک هیات کارشناسی که شامل دفتر حقوقی، معاونت مالی و برخی معاونت‌ها مثل عمران و خدمات است، تشکیل و در قالب کارگروهی بررسی شود. در کمیته اقتصادی موضوع را بررسی کردیم و با کمال تاسف مشخص شد که برخی قراردادهای شهرداری قانونمند و ضابطه‌مند نبوده است. به طور مثال 750 هزار متر در پار‌ک‌های شهر فضای اقتصادی به افراد داده شده است که مشخص نیست طبق چه ضابطه‌ای واگذار شده است.»

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران افزود: «در زیباسازی، رفت و روب و پسماند قراردادهای متنوعی وجود دارد که رقم‌های مختلفی دارد. هم‌اکنون در تلاش هستیم که این واگذاری‌ها قانونمند شود و مدل و الگوی مشخصی داشته باشد تا همه بخش‌های شهرداری آن مدل را رعایت کنند. همچنین نباید این طور شود که کسی فکر کند می‌تواند به تشخیص خودش زمین را بفروشد. در حال ایجاد تالار داخلی املاک هستیم که افراد می‌توانند باهم در نوعی تالار بورس داخلی برای خرید املاک در حال واگذاری رقابت کنند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران در و قراردادها چارچوب سازمان برنامه (شرایط پیمان عمومی) را رعایت می‌کند، گفت: «شهرداری تهران یک شورای عالی فنی دارد و تقریبا مسایل خود را در این چارچوب سعی کرده است عمل کند. معتقدم در شورا باید مقررات سازمان برنامه اجرا شود و اگر مواردی در مقررات سازمان برنامه نیست، هم می‌توان با مذاکره اضافه کرد.»

میرلوحی یادآور شد: «هنگامی که می‌خواستیم مصوبه برج باغ‌ها را متوقف کنیم به طور مرتب به ما گفته می‌شد که شما نمی‌خواهید در تهران کار کنید و از کجا می‌خواهید پول در بیاورید اما شورای پنجم این شجاعت را برای حفظ باغ‌های شهر داشت.»

وی افزود: «معتقدیم اگر نتوانستیم کاری هم کنیم در صورت ارایه گزارش به مردم سربلندیم که در حفظ طبیعت کوشا بودیم چون باغ‌ها قابل احیا نیست.»

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: «اکنون که بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که نه از مال‌ها مالی برای شهر عایدی ایجاد شده است نه از مصوبه برج‌باغ‌ها. البته می‌توان منابع این‌ها را احصا کرد و امیدواریم به زودی گزارش آن آماده شود و به مردم بگوییم در طول این مدت چقدر از برج‌باغ‌ها و چقدر از مال‌های بزرگ عاید شهرداری شده است و مردم خواهند دید که بود و نبود اینها برای منابع شهرداری یکسان بوده است و فقط ایجاد این اماکن بهانه‌ای بوده است برای اینکه قوانین را دور بزنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار