فرماندار مسجدسلیمان در نشست خبری بمناسبت هفته دولت خبر داد:

اختصاص۹۶ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان

اهواز (پانا) - فرماندار مسجدسلیمان گفت: 96 میلیارد تومان به حساب بنیاد مسکن واریز شده تا منازل آسیب دیده را با پرداخت تسهیلات و یا کمک های بلاعوض بازسازی، نوسازی، تخریب و احداث مجدد کنند.

کد مطلب: ۹۵۰۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص۹۶ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان

حجت‌الاسلام حیدر حاجتی نیا شامگاه جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت اظهار کرد: از روز اول که بحث شهر شدن مسجدسلیمان مطرح شد، این شهر فاقد یک طرح جامع بوده است.
وی افزود: متأسفانه ساخت و سازهای غیرمتعارفی در مسجدسلیمان آغاز شد و تا 12 سال قبل که طرح جامعه آن تصویب شد، کمتر کسی به این مطلب توجه کرد؛ همچنین طرح تفصیلی شهر آماده نشده بود. ظرف چند ماه گذشته با پیگیری استاندار و اداره کل راه و شهرسازی تدوین طرح تفصیلی در دست اقدام است که به محض آماده شدن به وزارت راه و شهرسازی برای تصویب ارائه می شود.
فرماندار مسجد سلیمان تصریح کرد: به دلیل فقدان طرح تفصیلی در ادوار گذشته ساخت و سازهای غیرمتعارفی صورت گرفته و مردم در مسیر سیلاب ها، بالای تپه و درون دره ها منازلی ساختند که به دلیل نبود زیرساخت های مناسب به مرور زمان فرسوده شده اند.
حجتی نیا ادامه داد: بعد از جنگ توجهی هم به مسجدسلیمان نشده و مشکلات فراوان به دلیل بیکاری مردم شهر را دچار فرسودگی کرده است که این باعث موضوع ناراحتی مردم و گرفتاری های فراوانی برای اهالی شد.
فرماندار مسجدسلیمان در ادامه گفت: بعد از وقوع زلزله همان لحظه در فرمانداری شهرستان، ستاد بحران تشکیل جلسه داد و سریعا استاندار با وجود کسالت در شهرستان حضور پیدا کرد.
حاجتی نیا بیان کرد: تا امروز هیچ درنگی از طرف مسئولان شهرستان و استان صورت نگرفته است در هفته اول زلزله‌زدگان مسجدسلیمان را به صورت اظطراری اسکان دادیم.
فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به مراجعه 11 هزار نفر به بنیاد مسکن برای اعلام ورود آسیب ناشی از زلزله گفت: بریا حدود 50 خانواری که منازل آنها آسیب جدی دیده بود با تخصیص اعتبار استاندار خوزستان منازلی را رهن کردیم.
حجتی نیا ادامه داد: برای تعداد 11 هزار خانوار بالای 40 تیم ارزیاب‌کننده از بنیاد مسکن استان خوزستان و شهرستان شبانه روز نسبت به ارزیابی اقدام کردند و کار آنها تمام شده است.
او افزود: اکنون هم یک عده هنوز مراجعه می کنند و دولت مبلغی را برای بازسازی تخصیص داده است؛ در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شده که 96 میلیارد تومان به حساب بنیاد مسکن واریز شد تا منازل آسیب دیده را با پرداخت تسهیلات و یا کمک های بلاعوض بازسازی، نوسازی، تخریب و احداث مجدد کنند.
فرماندار مسجدسلیمان گفت: 50 میلیون تومان تسهیلات با نرخ کم در اختیار زلزله‌زدگان مسجدسلیمان قرار داده می شود.
حجتی نیا افزود: برای روستایی ها 12 میلیون تومان و برای شهری ها نیز 15 میلیون تومان به صورت بلاعوض به افرادی که منازل آنها آسیب دیده برای بازسازی پرداخت می شود.
او ادامه داد: در این میان برخی خانوارهای ساکن در بافت فرسوده و یا مناطق آلوده به نفت و گاز نیز باید جابه‌جا شوند.
فرماندار مسجدسلیمان با تقدیر از اصحاب رسانه برای انعکاس عمق فاجعه زلزله در مسجدسلیمان گفت: روز گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز آغاز ساخت یک هزار و 400 واحد مسکونی برای جابه‌جایی خانوارهای ساکن در بافت فرسوده و مناطق آلوده به نفت و گاز را کلنگ زنی‌کرد.
وی خبر داد: 13 هزار واحد مسکونی با تعهد دولت طی سه سال آینده برای شهرستان مسجدسلیمان ساخته می‌شود.
فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به اینکه برج مراقبت فرودگاه مسجدسلیمان نیاز به بازسای دارد، بیان کرد: تجهیزات سالن مسافری برای فرودگاه باید خریداری شود و به خاطر مشکل نقدینگی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور متعهد شد تا مبلغ 25 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مورد نیاز در اختیار استانداری قرار بدهد که با تخصیص آن تجهیزات را بعد از خریداری نصب می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار