طی بیانیه ای تاکید شد؛

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی: "حاجی میرزایی" با بسیج امکانات می تواند چالش های فراروی آموزش و پرورش را حل کند

تهران (پانا) - مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با بیان چالش های فراروی آموزش و پروش چون ترمیم حقوق معلمان، اجرای رتبه‌بندی، ارتقاء کیفیت آموزشی و کمرنگ شدن عدالت آموزشی، اعلام داشت: با حضور محسن حاجی میرزایی [به عنوان گزینه معرفی شده برای تصدی وزارت آموزش و پرورش]، بیشترین امکان بسیج منابع مادی و معنوی برای حل این چالش‌ها محقق می‌گردد.

کد مطلب: ۹۵۰۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی: "حاجی میرزایی" با بسیج امکانات می تواند چالش های فراروی آموزش و پرورش را حل کند

در بیانیه روز جمعه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی آمده است: در آستانه سال تحصیلی جدید، وزارت آموزش و پروزش با ۱۴ میلیون دانش آموز، بیش از هرچیز دیگری نیازمند ثبات و آرامش است با این حال، در ۲سال پایانی دولت دوازدهم، باردیگراین نهاد گسترده و بااهمیت، دستخوش تغییرات مدیریتی شد.
این بیانیه ادامه داد: در پی پذیرش استعفای سید محمد بطحایی از طرف رئیس جمهوری، سید جواد حسینی به عنوان سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش معرفی شد. اگرچه معرفی وی با بازتاب های مثبت فرهنگیان و تشکل های صنفی- سیاسی مواجهه شد و توقع این بود که وی برای اخذ رای اعتماد معرفی شود ولی شرایط و تقدیر به گونه ای دیگر رقم خورد.
مجمع فرهنگیان خاطرنشان کرد: ریاست محترم جمهوری این بار یار دیرین خود، محسن حاجی میرزایی را که ۶ سال دبیری هیات دولت را به عهده داشت، به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
این بیانیه افزود: محسن حاجی میرزایی دبیر کنونی هیات دولت همواره در دوره های مختلف در دولت های "یازدهم" و "دوازدهم" به عنوان یکی از گزینه های تصدی آموزش و پروش مطرح بوده اما بنا به دلایلی وی از پذیرش این مسئولیت امتناع می کرد. اما اکنون شرایط به گونه ای دیگر رقم خورد و قرعه فال به نام وی زده شد.
مجمع فرهنگیان اضافه کرد: حاجی میرزایی یکی از مدیران مجرب، کارآزموده و متخصص است که به خوبی با نظام بوروکراتیک و نوع تصمیم‌گیری در سطح کلان کشور، آشنایی کامل دارد و شاید بهترین فردی است که دراین دوره زمانی که از دولت باقی مانده، ‌بتواند مسائل و مشکلات وزارت آموزش و پرورش را مدیریت و در حد مقدورات کشور مرتفع کند.
این بیانیه تاکید کرد: آشنایی حاجی میرزایی با فرآیندهای اداری و ظرفیت های قانونی کشور و همچنین، فرصت ها و تهدید های نظام آموزشی، امکان کم نظیری را برای وزارت آموزش و پرورش ایجاد کرده است تا با تکیه بر امکانات داخلی و گسترش تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه های اجرایی، شرایط مطلوب تری را برای کاهش مشکلات و ترسیم شرایط بهتر فراهم آورد.
در بیانیه مجمع فرهنگیان آمده است: بدون شک ترمیم حقوق معلمان، اجرای رتبه‌بندی، ارتقاء کیفیت آموزشی و کمرنگ شدن عدالت آموزشی از بزرگترین چالش‌های فراروی آموزش و پرورش است که با حضور محسن حاجی میرزایی، بیشترین امکان بسیج منابع مادی و معنوی برای حل این چالش‌ها محقق می‌گردد.
این بیانیه خاطرنشان کرد: پاک دستی، سلوک مدیریتی، مشورت‌پذیری، خردمندی، میانه روی و حرکت بر مدار عقلانیت از خصیصه های شاخص وی است که موجب شده تا مورد استقبال طیف های وسیعی از شخصیت‌ها و گروه های سیاسی قرار گیرند.
مجمع فرهنگیان یادآور شد: باعنایت به موقعیت کنونی کشور، ویژگی ها و خصایص فردی آقای حاجی میرزایی؛ شورای مرکزی "مجمع فرهنگیان ایران اسلامی" تصمیم گرفت حمایت خود را از جناب آقای محسن حاجی میرزایی اعلام کند و در جهت معرفی هرچه بیشتر او برای کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نهایت تلاش خود را به عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار