حاجی‌میرزایی:‌ امکان برقراری ارتباط آموزش‌ و پرورش با دیگر دستگاه‌های اجرایی را دارم

تهران (پانا) - وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرد که سند تحول بنیادین آموزش محصول دانش همه کارشناسان و اندیشمندان این حوزه است و همه دستگاه‌های اجرایی باید برای استقرار آن تلاش و همراهی کنند.

کد مطلب: ۹۵۰۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی:‌ امکان برقراری ارتباط آموزش‌ و پرورش با دیگر دستگاه‌های اجرایی را دارم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محسن حاجی‌میرزایی با بیان اینکه همه کسانی که با نظام آموزش و پرورش سروکار دارند که شامل همه خانواده‌ها، همه معلمان و مدیران و در کل همه مردم ایران می‌شوند، آگاهند که نظام آموزش و پرورش از آسیب‌های جدی رنج می‌برد، گفت: این آسیب‌ها کارآیی و اثر بخشی تعلیم و تربیت کشور را تحت تاثیر قرار داده است و نظام آموزش و پرورش را از دست‌یابی به اهدافش دور کرده است.

حاجی‌میرزایی افزود: محتوای آموزشی، فضای آموزشی، فرآیند تعلیم و تربیت، برنامه‌ریزی درسی و... قادر نبودند ما را به اهدافی که برای تعلیم و تربیت در کشور پیش‌بینی شده است، نایل کنند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه این موضوع باعث شد که علاقه‌مندان نظام تعلیم و تربیت کشور به فکر فرو بروند و برای پاسخگویی به این مشکل دست‌اندرکار تهیه سندی شوند، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور محصول دانش همه کارشناسان و اندیشمندانی است که در عرصه تعلیم و تربیت کار کرده‌اند. همچنین این سند محصول تجربیات چند دهه گذشته است و برای تهیه آن از مطالعات تطبیقی از کشورهای موفق و برداشت از تجربه آنها استفاده شده است.

او با اشاره به اینکه این سند محصول نگرش به آینده است، گفت: سند تحول با درک و پیش‌بینی‌ آینده تدوین شده است اما نباید از یاد برد که داشتن یک ایده خوب بخش کوچکی از انجام یک کار است. برخی اندیشمندان اعتقاد دارند که داشتن ایده خوب یک‌چهارم کار است و سه‌چهارم باقی مانده مربوط به استقرار آن ایده خوب است و امروز سند تحول به آن هسته سخت رسیده است.

حاجی‌میرزایی تاکید کرد: این هسته سخت هسته است که باید آموزش و پرورش را گسترش دهد. بین آموزش و پرورش و همه شئون حیاتی جامعه پیوند برقرار کند؛ هسته ای که باید بین نظام تعلیم و تربیت و توسعه کشور آشتی برقرار کند.

وزیر پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش باید با نظام فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور ارتباط برقرار کند و این موارد مهم نیازمند مشارکت همه در استقرار آن ایده خوب است.

حاجی‌میرزایی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه استقرار سند تحول و بهبود وضع آموزش و پرورش نقش ایفا کنند. معتقدم آموزش و پرورش برای اسقرار سند تحول به کمک همه نیاز دارد یا به تعبیر بهتر و درست‌تر همه بخش‌های کشور برای دست‌یابی به اهداف تعیین‌شده خود به تحول آموزش و پرورش نیاز دارند و این یک نیاز متقابل است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه دستگاه‌ها نمی‌توانند تصور کنند که بدون کمک آموزش و پرورش می‌توانند توفیق پایدار حاصل کنند، گفت: هر توفیق پایداری از ذهن انسان‌ها آغاز و از شیوه تربیت آنان ناشی می‌شود.

او افزود: تصور می‌کنم به دلیل موقعیتی که در شش سال اخیر داشتم که باعث حضور من در همه جلسات، برقراری ارتباط تنگاتنگ با همه اعضای دولت، قرار گرفتن در معرض پیشنهادها، و بحث‌ها و چالش‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شد، این امکان را دارم که این پیوند را در جهت تحقق این سند برقرار کنم.

حاجی میرزایی افزود: اعضای دولت این امید و نوید را داده‌اند که همراه بنده برای تحقق این سند مهم و مبارک باشند. امیدوارم بتوانم از این پتانسیل برای به خدمت گرفتن ظرفیت دولت در جهت تحقق و استقرار این سند که به اعتقاد من می‌تواند الگویی برای همه کشورهای اسلامی باشد بهره‌برداری کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار