مرگ ۱۵۹ نفر در سال ۹۷ بر اثر حوادث ماشین های کشاورزی

تهران ( پانا) - ۱۵۹ نفر در سال ۹۷ بر اثر حوادث ماشین‌های کشاورزی جان باختند.

کد مطلب: ۹۵۰۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مرگ ۱۵۹ نفر در سال ۹۷ بر اثر حوادث ماشین های کشاورزی

به گزارش ایلنا، اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، در گزارش آماری خود به تلفات حوادث رانندگی، اشاره کرده اما بخشی از این آمار نیز که از آن به عنوان غیرترافیکی (محل وقوع آن خارج از راه و جاده است مانند زمین‌های کشاورزی، پارکینگ‌ها و ...) یاد می‌شود، تلفاتی را دربرمی‌گیرد که توجه به آن ضروری به نظر می‌رسد.

یکی از این موارد تلفات، ناشی از حوادث ماشین های کشاورزی است که در دو بخش ترافیکی (در حریم راه و جاده) و غیرترافیکی (خارج از حریم راه و جاده) اتفاق می‌افتد. بر اساس آمارهای موجود در سال گذشته (۱۳۹۷)، ۱۵۹ نفر در حوادث ماشین‌های کشاورزی جان خود را از دست دادند؛ از این تعداد ۸۵ نفر در خارج از راه و جاده و ۷۴ نفر در جاده‌ها جان باخته اند.

علت اصلی مرگ افراد در حوادث ماشین‌های کشاورزی، واژگونی است. بر اساس آمارها از کل تلفات سال گذشته ماشین‌های کشاورزی، ۷۴.۳ درصد به دلیل واژگونی و ۱۸.۹ درصد به دلیل تصادف با خودروی دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که سه چهارم کشته‌های ماشین‌های کشاورزی رانندگان این ماشین‌ها هستند. در سال گذشته از کل تلفات ماشین‌های کشاورزی، ۱۱۹ نفر راننده، ۳۲ نفر سرنشین و ۸ نفر نامعلوم گزارش شده است.

بیشترین تلفات ماشین‌های کشاورزی در سال گذشته در استان آذربایجان شرقی با ۱۸ متوفی ثبت شده است. پس از آن استان‌های لرستان با ۱۶ و خراسان شمالی با ۱۴ متوفی در رتبه های بعدی قرار دارند.

مطابق این آمار استان های تهران، خراسان جنوبی، قم، هرمزگان و یزد طی این مدت هیچ تلفاتی از حوادث ماشین‌های کشاورزی نداشته‌اند.

از کل تلفات ماشین‌های کشاورزی در سال گذشته (۱۵۹ مورد)، ۱۴۸ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند. سه چهارم از این کشته شدگان (۱۱۹ نفر) نیز متأهل بوده‌اند.

همچنین عمده این افراد در سنین بالای ۵۰ سال قرار داشتند چنان که بر اساس آمارها ۴۰.۹ درصد از این تلفات بالای ۵۰ سال و ۳۵.۳ درصد بین ۳۰ تا ۴۹ سال بودند.

در سال گذشته ۶۵.۴ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی ماشین‌های کشاورزی در نیمه اول سال جان باخته‌اند.

تراکتور ها پر مصرف‌ترین ماشین‌ها در تمام مزارع هستند و بیشتر از هر عامل دیگری باعث صدمات کشنده در مزارع می‌شوند. گردش تراکتور و حرکت محور آن باعث بیشترین حوادث کشنده در کشاورزی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار