شاعری خبر داد: احداث دو واحد جدید نیروگاه گازی در نکا

ساری (پانا) - نماینده مردم شرق مازندران اعلام کرد که به زودی کلنگ دو واحد جدید نیروگاه گازی در شهرستان نکا هرکدام به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات زده می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۰۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
شاعری خبر داد: احداث دو واحد جدید نیروگاه گازی در نکا

علی‌محمد شاعری در همایش تجلیل از کارمندان نمونه دستگاه‌های اجرایی شهرستان گلوگاه، با اعلام این خبر گفت: با به بهره‌برداری رسیدن این واحدها در مجموع ۳۲۴ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده می‌شود.

او با بیان اینکه در این نیروگاه‌ها امکان نصب واحد بخار سیکل ترکیبی کلاس E با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات وجود دارد، افزود: با در مدار قرار گرفتن این نیروگاه‌ها، میزان تولید برق به میزان ۴۸۴ مگاوات افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اعتبار اجرای این پروژه در شرق استان را یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: این پروژه از لحاظ اعتباری بزرگترین پروژه استان است که بزودی شاهد عملیات کلنگ زنی آن در شهرستان نکا خواهیم بود.

شاعری بیان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی موجود به سیکل ترکیبی یکی از اقدامات بزرگ در صنعت برق است که می‌تواند مشکلات موجود در صنعت برق را برطرف کند.

او ادامه داد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی سبب افزایش راندمان تولید برق می‌شود.

این نماینده عضو خانه ملت گفت: با احداث این دو واحد نیروگاهی جدید در شرق مازندران، شاهد رویداد بزرگی در صنعت برق و تولید انرژی در این منطقه خواهیم بود که بزودی باحضور مسوولان عالیرتبه صنعت برق کشور کلنگ زنی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار