آموزش خبرنگاری خلاقانه در کارگاه "مخاطب امروز، رسانه امروز"

اصفهان (پانا) - خبرنگاری شغلی متفاوت است. کهنگی و روزمرگی در شغل او بی معناست. خبرنگار خلاق؛ باید مثل ماده اولیه کارش (خبر) همیشه در جریان باشد که لازمه آن کشف حقایق تازه است. امروز کار خبرنگاران برای جلب نظر مخاطبان سخت تر شده است؛ آن ها مرتب باید حرف های نو تولید کنند که جز با داشتن خلاقیت ممکن نیست. شاید نیازی نباشد تا بگوییم "خبرنگاری خلاقانه" چرا که خبرنگاری خود معنی خلاقیت را با خود همراه دارد یا حداقل باید داشته باشد.

کد مطلب: ۹۵۰۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش خبرنگاری خلاقانه در کارگاه "مخاطب امروز، رسانه امروز"

فاطمه شفیعی، مدیر فرهنگسرای رسانه اظهار کرد: روزنامه نگاران اصفهانی باید برای ارتقای سطح رسانه های استان با اساتید روزنامه نگاری ارتباط داشته باشند چون مخاطبینی که امروز وجود دارند پیام ها را دستکاری می کنند و حتی با وجود شبکه های اجتماعی خودشان پیام تولید می کنند.

وی با بیان اینکه تعداد شهروند خبرنگار زیاد است، ادامه داد: این مخاطبان حتی در مورد پیام ها وارد تحلیل می شوند و این مطالب را به هزاران نفر‌ منتقل می کنند اینگونه خبر می سوزد و چیزی برای روزنامه‌نگار‌ نمی ماند.

وی گفت: در گذشته رادیو، تلویزیون و چند روزنامه وجود داشت ولی اکنون اتاق شیشه ای خبر در شبکه های اجتماعی زیاد است و نمی شود خبری را از مخاطب پنهان کرد پس روزنامه نگاران باید سبک نوشتنشان را عوض کنند و به سمت تحلیل نویسی پیش بروند.

شفیعی در مورد کارگاه "یک روزه مخاطب امروز، رسانه امروز" افزود: این کارگاه از سوی فرهنگسرای تخصصی رسانه وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، ۱۴ شهریورماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی با حضور حسن نمک دوست تهرانی روزنامه نگار و رییس مرکز آموزش و پژوهش روزنامه همشهری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کارگاه مخاطب امروز رسانه امروز رایگان نیست، ادامه داد: ثبت نام این کارگاه تا ۱۲ شهریورماه ادامه دارد و به افرادی که در آن شرکت کنند گواهینامه معتبر از دفتر مطالعات رسانه های وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی تعلق می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 35544096 تماس حاصل کرده و یا به محل فرهنگسرای رسانه واقع در مجتمع مطبوعاتی، میدان لاله مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار