جزئیاتى از استقبال مردم و خدمات جشنواره فیلم کودک

ضریب حضور مخاطبان جشنواره افزایش داشت ،جمع کل مخاطبان جشنواره از طریق بلیت‌فروشی ٢٠‌هزار و ٧٥٧ نفر بود و مبلغ فروش جشنواره امسال در اصفهان ٦٨ میلیون و ٦٧٦هزار تومان بود.

کد مطلب: ۹۵۰۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی‌ودمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش، دبیر جشنواره سی و دوم، اظهار داشت: یک روز بعد از اختتامیه جشنواره لازم دانستم که گزارشی از وضعیت استقبال کودکان و نوجوانان و مردم اصفهان، از مجموعه اکران‌هایی که طی هفت روز برگزارى جشنواره داشتیم، ارائه دهم.

وی گفت: در سطح شهر اصفهان به عنوان پایگاه اصلی جشنواره ۹ سالن سینما بلیت فروشی داشتند. ٤٧ هزار و ٧٨٧ صندلی در ٩ سینما مجموع تعداد صندلی‌هایی بود که در طول هفت روز جشنواره بلیت فروشی انجام شد.

وى ادامه داد: بخشی از ظرفیت صندلی های جشنواره به طور رایگان در اختیار مردم و مخاطبان جشنواره بود در مجموع ١٠ هزار و ٥١٣ بلیت میهمان که شامل هنرمندان، فرزندان شهدا، اهالی رسانه، توانخواهان و کودکان کار بودند، صادر شد.

دبیر جشنواره با اشاره به فراگیری برنامه های جشنواره در نقاط مختلف شهر اصفهان، افزود: در پردیس هنر اصفهان بمدت پنج شب با نمایش فیلم های خاطره انگیز کودک میزبان مردم و کودکان اصفهانی بودیم. این محوطه روباز ٣ هزار نفر ظرفیت دارد و برای پنج شب، مردم در کنار کودکان بصورت رایگان به تماشای آثار خاطره‌انگیز سینمای کودک نشستند.

تابش ادامه داد: با هماهنگی ستاد جشنواره برای نخستین بار، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان نیز در نقاط حاشیه‌ای و محروم شهر اصفهان، به اکران آثار خاطره‌انگیز سینمای کودک پرداخت.

وی بیان کرد: میانگین قیمت بلیت از سال قبل کمتر بود و افزایشی پیدا نکرد. ضریب حضور مخاطبان جشنواره ۴۳/۴۴ درصد بود و به نسبت سال گذشته از هر سانس و سالن افزایش مخاطب داشتیم. فروش بلیت‌ها هم به صورت اینترنتی، نقدی ، تمام‌بها و نیم‌بها انجام شد و برای اولین بار بلیت‌های جشنواره در سایت «سینماتیکت» پیش‌فروش شد که روند خرید بلیت را برای مخاطبان جشنواره تسهیل کرد.

دبیر جشنواره گفت: مبلغ فروش امسال ٦٨ میلیون و ٦٧٦هزار تومان بود. جمع کل مخاطبان جشنواره از طریق بلیت‌فروشی ٢٠‌هزار و ٧٥٧ نفر بود.

وی بیان کرد: توجه به این نکته نیز مهم است که امسال «باشگاه مخاطبان جشنواره» به صورت جدی پیگیری شد و موفق شدیم نزدیک به ٢ هزار داوطلب را ثبت‌نام کنیم و برایشان کارت صادر شد که این دستاورد نیز نقطه عطفی برای جشنواره سی‌و‌دوم بود.

تابش در پایان با تاکید بر اینکه نظر مخاطبان برای ما حائز اهمیت است، گفت: برای سنجش میزان موفقیت جشنواره و استقبال از فیلمها و تحلیل درست از روندهای اجرایی جشنواره امسال، نظرسنجی برای نخستین بار صورت گرفت که امیدوارم در اولین فرصت نتایج آن در اختیار دست اندرکاران سینمای کودک و نوجوان و نهادهای برگزار کننده و حامی جشنواره قرار گیرد.

وی افزود: سه بسته نظرسنجی امسال طراحی و انجام شد، نظرسنجی در سطح «المپیاد فیلمسازی نوجوانان» که پس از تحلیل پرسشنامه تشریحی، نهایی خواهد شد. همچنین نظرسنجی از «بخش اجرایی جشنواره»، که در این بخش نظرات صاحبان آثار، هنرمندان داخلی و مهمانان خارجی حائز اهمیت است. و نهایتا پرسشنامه «بخش محتوایی جشنواره» که در شهر اصفهان انجام شد و همه ۳۴ شهر دیگر کشور که نمایش همزمان فیلم داشتیم، را نیز در بر می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار