برگزاری مرحله کشوری آزمون المپیاد نجوم و اختر فیزیک در روستای مزرعه نو

یزد (پانا) - آزمون تئوری و عملی (رصد) پانزدهمین دوره المپیاد نجوم و اختر فیزیک به مدت 5 روز در روستای مزرعه نو شهرستان اردکان برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۵۰۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مرحله کشوری آزمون  المپیاد نجوم و اختر فیزیک در روستای مزرعه نو

به گزارش پانا، دبستان 13 آبان روستای مزرعه نو از توابع عقدا شهرستان اردکان از اول تا پنجم شهریور ماه میزبان بیش از 70 نفر از دانش پژوهان، اساتید و عوامل اجرایی پانزدهمین دوره ی تابستانه ی المپیاد نجوم و اختر فیزیک کشور بود.

یوسف اسماعیل پور، مدیر آموزش المپیادهای علمی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور، در گفتکو با خبرنگار پانا اظهار داشت: اردوی علمی آموزشی رصد ویژه پانزدهمین دوره المپیاد نجوم و اختر فیزیک با هدف آشنایی دانش آموزان با تلسکوپ و اجرام آسمانی، اندازه گیری و کار با تلسکوپ آغاز شد.

وی پیرامون برگزاری این دوره از المپیاد خاطرنشان کرد: از نیمه دوم تیرماه سال جاری 54 نفر از دانش آموزان دختر و پسر برگزیده ی مرحله کشوری پانزدهمین دوره المپیاد نجوم و اخترفیزیک در دوره 40 روزه تابستانه که به مدت 6 هفته در دانشگاه شهید رجایی تهران برگزار شد شرکت کرده و رصد پایان دوره کشوری از اول تا پنجم شهریور ماه با حضور بیش از 70 دانش آموز، استاد و عوامل اجرایی در آموزشگاه 13 آبان برگزار شد که آزمون نهایی این دوره آموزشی با حضور رئیس و اعضاء کمیته علمی و همچنین مدرسین دوره در دو مرحله تئوری و عملی جهت انتخاب مدال آوران کشوری (طلا، نقره و برنز) برگزار گردید.

اسماعیل پور که مسئول پیگیری و اجرای این دوره می باشد گفت: به منظور انجام آموزش عملی و آزمون نهایی با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان؛ مدرسه ۱۳ آبان روستای مزرعه نو این شهرستان به لحاظ دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب جهت رصد پایان دوره کشوری دانش پژوهان در نظر گرفته شد.

وی گفت: از مدال آوران سنوات گذشته بعنوان استاد و عوامل اجرایی در این دوره بهره گیری شده است که مرحله مقدماتی این دوره در شهرستان دماوند و مرحله پایانی آن در روستای مزرعه نو برگزار شد.

این مقام مسئول ادامه داد: المپیاد نجوم و اختر فیزیک جزء 8 رشته المپیادهاست که بطور فعال در حال انجام می باشد و مدالهای طلا، نقره و برنز به منتخبین این رشته از المپیاد دانش آموزی اهداء خواهد شد.

در پایان اسماعیل پور از همکاری اداره کل آموزش و پرورش و اداره استعدادهای درخشان استان یزد، اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان، بخشداری، دهیاری، اهالی و و شورای ده روستای مزرعه نو و خصوصا از مجوعه دبستان 13 آبان، که در برگزاری این دوره آموزشی همکاری خوب و صمیمانه ای داشتند تشکر و قدردانی نمود.

محمد تقی میرترابی، رئیس کمیته نجوم، نیز در گفتکو با خبرنگار پانا اظهار داشت: در چند روز آینده نتایج پانزدهمین دوره المپیاد نجوم و اختر فیزیک اعلام خواهد شد که از بین 54 دانش پژوه (15 دختر و 39 پسر) ۱۰ نفر اول ضمن دریافت مدال طلا، عضو تیم ملی ایران خواهند شد و سال آینده در مسابقات جهانی نجوم در کشور کلمبیا شرکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار