فولادوند: برگزیدگان کنکور، تولید کنندگان فرهنگ برای کشور هستند

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، در مراسم تجلیل از برگزیدگان کنکور سال 98، به اهمیت توجه به نیروی انسانی در جامعه‌ی امروزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۰۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: برگزیدگان کنکور، تولید کنندگان فرهنگ برای کشور هستند

عبدالرضا فولادوند، در این مراسم ضمن تبریک به دانش آموزان برتر کنکور گفت: نیروی انسانی مهمترین عنصر شکل دهنده تمدن هاست. نیروی انسانی سرمایه‌های گوناگون را در دنیا تولید می‌کند. مهمترین تولید آن سرمایه فرهنگی است که منتهی به تولید تمدن و فرهنگ یک کشور می‌شود. سرمایه ای که کشورهای کمتر توسعه یافته از آن غافل هستند.


مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: عنصر اساسی به وجود آورنده سرمایه فرهنگی، نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص است. دانش آموزان ما در عرصه فرهنگی سرمایه فرهنگی تولید کردند و امروز به عناصر سرمایه گذار در تولید صنایع فرهنگی تبدیل شدند و ما باید به این نکته توجه کنیم.

وی با بیان این که احیای تمدن ایرانی اسلامی در دنیا در گروی عنصر نیروی انسانی و تولیدات نیروی انسانی است؛ افزود: برگزیدگان کنکور، کسانی هستند که بناست برای ما فرهنگ تولید کنند. اگر قرار است به توسعه پایدار دست پیدا کنیم باید به آموزش و پرورش توجه ویژه کنیم.

عبدالرضا فولادوند با اشاره به افتخار آفرینی بی سابقه دانش آموزان تهرانی گفت: دانش آموزان ما در شهر تهران وضعیتی را رقم زدند که در طول 40 سال‌گذشته بی سابقه بود. نه تنها در کنکور امسال رتبه های برتر داشتیم؛ بلکه حدود 1700 نفر رتبه زیر هزار در رشته های مختلف داریم.


فولادوند با اشاره به اینکه قبل از پرداختن به این که این برگزیدگان حاصل تحصیل در مدارس دولتی بودند یا غیر دولتی؛ باید به اهیمت دستیابی به این موفقیت توجه شود. زیرا مدارس غیر دولتی خارج از حیطه ی آموزش و پرورش نیستند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: 50 در صد از 1700 نفر برگزیده ی شهر تهران، در مدارس دولتی رتبه کسب کردند که این موفقیت حاصل تلاش مدیران مناطق و مدارس و البته تلاش و کوشش دانش آموزان و خانواده هایشان است.

وی با قدر دانی از زحمات دانش آموزان گفت: شما سرمایه های مملکت هستید و شادی ما به این خاطر است که در آینده ای نه چندان دور، مسئولیت کشور به عهده شماست و مردم به شما امید دارند؛ زیرا تاریخ تمدن ایران از علم و دانش و هنر تشکیل شده است. باید تلاش کنیم در عرصه‌های علمی دشمن را شکست دهیم. میدان علم و دانش، میدانی است که تحریم ناپذیر است؛ چون عزم و اراده فردی پشت آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار