مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع معاونین پرورشی و تربیت بدنی ادارات استان:

اولویت برنامه های پرورشی تقویت آموزه های دینی دانش آموزان است

مشهد (پانا) مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی در نشست تخصصی معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات آموزش و پرورش استان اولویت برنامه های پرورشی را تقویت آموزه های دینی دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۹۵۰۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اولویت برنامه های پرورشی تقویت آموزه های دینی دانش آموزان است

قاسمعلی خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش در گردهمایی معاونین پرورشی ادارات آموزش و پرورش استان گفت: کار اصلی مادر سند تحول بنیادین پرداختن به مسائل تربیتی و پرورشی است و سند تحول بیشتر رویکرد فرهنگی و تربیتی دارد.

وی ادامه داد: بیشترین سهم ساحت های چند گانه تعلیم و تربیت در حوزه تربیتی است و این نشان می دهد که بر اساس سند تحول باید اول پرورش و بعد آموزش باشد و اولویت برنامه های پرورشی تقویت آموزه های دینی دانش آموزان است. مدارس ما باید کانون های فرهنگی و تربیتی باشند.

خدابنده گفت: فعالیت های حوزه پرورشی نیاز به نیروی انسانی زیاد و کار آمد دارد ولی متاسفانه در دانشگاه فرهنگیان جذب نیروی پرورشی نداریم و تنها نیروی مشاور جذب می شوند که البته آنها هم باید در حوزه پرورشی فعالیت داشته باشند.ما نیاز به مربیان پرورشی داریم که با دست پر در مدارس حاضر شو.د
وی اظهار کرد: در بخش مالی همچنان که کشور در تمام حوزه ها دارای کمبود های زیادی است ما در حوزه پرورشی نیز دچار محدودیت های مالی هستیم ولی با تلاش شما عزیزان در حوزه پرورشی خراسان رضوی در حوزه های پروشی موفقیت های زیادی داشتیم.
وی گفت: در مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان رتبه اول کشور و همچنین در بخش فرهنگی و هنری کاروان قوی شرکت کرده در مرحله کشوری مسابقات داشتیم که دانش آموزان رتبه های بسیارخوبی کسب کردند و رتبه اول کشور را در این بخش نیز از آن خراسان رضوی شد.
خدابنده افزود: معاونت پرورشی در حوزه آسیب های اجتماعی، اردو هاو فوق برنامه ها و جشنواره ها علی رقم کمبود های مالی و نیروی انسانی نقش آفرینی خوبی داشتند.
وی گفت: بخشی از فعالیت های حوزه پرورشی مربوط به کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه است که دبیرخانه آن نیز در استان مستقر است.
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: وجود حوزه های علمیه ریشه دار و شرایط مذهبی استان همچنین وجود حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس، باعث شده است لزوم همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه بیشتر از استان های دیگر مشهود باشد.این تعامل خوب وجود دارد و طرح های خوبی در این زمینه اجرا می شود.
وی افزود: حضور روحانیون در مدارس برای برگزاری نماز جماعت، پاسخ به شبهات و پیوند مدرسه و مسجد از اولویت ها است که باید مورد توجه ویژه تر قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار