مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش روز خانواده اسلامی:

شخصیت و هویت کودکان در خانواده شکل گرفته و در مدرسه رشد و تکامل می یابد

مشهد (پانا) - همزمان با 25 ذی الحجه همایش بزرگ روز خانواده اسلامی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، برخی از مسئولین استان و شهر و نیز جمع کثیری از اعضای انجمن اولیاء و مربیان ادارات آموزش و پرورش در تالار شهر مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۰۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
شخصیت و هویت کودکان در خانواده شکل گرفته و در مدرسه رشد و تکامل می یابد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم گفت: 25 ذی الحجه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز خانواده اسلامی نامگذاری شده است و امید داریم با ترویج اخلاق و تربیت اسلامی در خانواده ها در جهت استحکام این بنیان اساسی گام برداریم و اگر قرار است خانواده ما اسلامی باشد حتما باید سیره ائمه اطهار (ع) را در زندگی جاری نماییم.

وی افزود: خانواده یک نهاد بسیار مقدس است و تاثیرپذیری بالای کودکان از خانواده وظیفه این نهاد تربیتی را دوچندان کرده است و شخصیت و هویت کودکان در خانواده شکل گرفته، در مدرسه رشد و تکامل می یابد و در نهایت در جامعه شکوفا می شود.

خدابنده ادامه داد: اگر خانواده ما خانواده ای سالم باشد و آموزه های قرآنی و اسلامی در آن ساری و جاری باشد قطعا این خانواده موفق عمل کرده و فرزندان سالم و صالحی تحویل جامعه خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهاد تعلیم و تربیت باید با خانواده ها ارتباط و تعامل تنگاتنگی داشته باشد و وجود یک درک مشترک بین آن ها قطعا منجر به کسب نتایج مثبتی خواهد شد.

وی اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت باید بستر لازم را فراهم کرده و مسیر را هموار سازد تا دانش آموزان از روی علاقه و به صورت اختیاری راه صحیح و اصولی را انتخاب کنند و در این بین اجبار و فشار در زمینه مسائل تربیتی نتایج معکوسی در پی خواهد داشت.

خدابنده بیان کرد: با توجه به اینکه سند تحول بنیادین به بنیان خانواده توجه جدی کرده است در این بین ارتباط و تعامل مدرسه و انجمن اولیاء و مربیان و استفاده از توان و ظرفیت خانواده ها در بهبود کیفیت امر تعلیم و تربیت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر قرار است جامعه ای سالم و اسلامی داشته باشیم مدرسه و خانواده می توانند با کمک یکدیگر و با استفاده از دستورات دین مبین اسلام این مهم را محقق سازند و این دو رکن اساسی نباید از هم فاصله بگیرند و خانواده وظیفه دارد مقام و منزلت معلم و مربی را در نزد دانش آموزان بالا برد و مدرسه نیز وظیفه دارد جایگاه خانواده را در بین دانش آموزان ارتقاء دهد.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم محمود قراول رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: عظمت و جایگاه خانواده در دین مبین اسلام بسیار رفیع و بلند مرتبه است و بر طبق آیات قرآن کریم انسان ها با تشکیل خانواده به آرامش می رسند.

وی افزود: امروزه خانواده ها در جامعه نیاز به الگوهای متعالی دارند تا از بروز آسیب های اجتماعی و مشکلات خانواده جلوگیری شود و در این بین خانواده امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی یک خانواده اسلامی محسوب می شوند.

قراول تصریح کرد: آموزش و توانمندسازی خانواده ها اصلی ترین و مهمترین وظیفه انجمن اولیاء و مربیان است و در این بین تعداد 109 نفر مشاور به همراه 450 نفر مدرس آموزش خانواده در 21 مرکز مشاوره در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند و در زمینه آموزش و توانمندسازی خانواده ها تلاش می کنند.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان مواردی همچون آموزش و توانمندسازی خانواده ها از طریق برگزاری کلاس های آموزش خانواده، توزیع مجلات پیوند، راه اندازی اتاق گفتگوی اولیاء در مدارس، برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان و تلاش در جهت ارتقاء کیفیت سرویس های دانش آموزی را از جمله اقدامات این اداره برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار