کسب ۲ مدال المپیاد کشوری توسط دختران شمشیرباز آذربایجان‌غربی

ارومیه(پانا)-رییس هیات شمشمیربازی آذربایجان‌غربی گفت: «فاطمه احمدی و زهرا مرد» ۲ اپه ایست نوجوانان استان به ترتیب مدال‌های طلا و نقره دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را بر گردن آویختند.

کد مطلب: ۹۵۰۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
کسب ۲ مدال المپیاد کشوری توسط دختران شمشیرباز آذربایجان‌غربی

آیدین رحمانی افزود: این مسابقات با شمشیربازان نونهال و نوجوان زیر ۱۶ سال کشور از سوم تا پنجم شهریور ماه جاری به میزبانی استان اصفهان در آکادمی شمشیربازی زنده یاد «روزبه سرهنگ‌پور» این شهر برگزار شد.

وی بیان کرد: این ۲ دختر شمشیرباز استان با پیروزی در مقابل تمامی حریفان به دیدار فینال المپیاد استعداهای برتر کشور راه یافتند و در نهایت فاطمه احمدی با شکست دادن رقیب هم استانی خود موفق به کسب مدال طلا شد و مرد نقره گرفت.

وی با اشاره به اینکه هدایت تیم اسلحه اپه دختران استان بر عهده «مهتاب سلامت» بود، ادامه داد: این رقابت‌ها با حضور ۷۳ ورزشکار از ۱۷ استان کشور شامل ۵۴ سابریست از ۱۳ استان کشور و ۵۰ فلوریست از ۱۲ استان کشور برگزار شد.

رییس هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی گفت: رقابت‌های استعدادهای برتر شمشیربازی پسران ایران نیز از روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه به مدت سه روز در آکادمی شمشیربازی زنده یاد روزبه سرهنگ‌پور اصفهان برگزار می‌شود و تیم استان با سه ورزشکار به این مسابقات اعزام شده است.

سال گذشته در مسابقات شمشیربازی استعدادهای برتر ورزش کشور به میزبانی یزد، بانوان شمشیرباز آذربایجان‌غربی با کسب سه مدال انفرادی و ۲ مدال تیمی بر سکوی سومی قرار گرفتند.

هانیه خوشخواهی و شیدا حسنی مدال‌های طلا و نقره بخش انفرادی اسلحه فلوره و سما کشی آده مدال برنز بخش انفرادی اسلحه اپه را کسب کردند.

همچنان تیم استان متشکل از هانیه خوشخواهی، شیدا حسینی، هلیا اسماعیل‌زاده و زهرا حیدرزاده در بخش تیمی اسلحه فلوره مدال طلا را کسب کردند و تیم اسلحه اپه متشکل از سما کشی آده، فاطمه احمدی، زهرا مرد و آنیتا بیات ماکو به مدال نقره تیمی این اسلحه دست یافت.

در مجموع امتیازی نیز آذربایجان‌غربی با کسب ۱۸۳ امتیاز بعد از یزد و اصفهان عنوان سوم را کسب کرد و از لحاظ ارزش مدال با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز بعد از اصفهان در رده دوم ایستاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار