در گفت‌وگو با پانا

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال: حق بسکتبال زنان ایران در اولین حضور بین‌المللی پس از 40 سال خوش رنگ‌تر از برنز بود

تهران (پانا) – فریده شجاعی معتقد است عملکرد دختران بسکتبالیست ایران در اولین حضور بین‌المللی که پس از 40 سال اتفاق افتاد، قابل قبول بوده و این تیم حتی می‌توانست به مدال طلا برسد.

کد مطلب: ۹۵۰۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نایب رئیس فدراسیون بسکتبال: حق بسکتبال زنان ایران در اولین حضور بین‌المللی پس از 40 سال خوش رنگ‌تر از برنز بود

فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با پانا درباره کسب اولین مدال تاریخ بسکتبال زنان ایران گفت: خدا را شکر که بانوان بسکتبالیست ایران در اولین حضور رسمی خود در یک میدان بین‌المللی و در چارچوب مسابقات قهرمانی غرب آسیا توانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند و به مدال برنز برسند. البته من اعتقاد دارم حق آنها مدال خوش‌رنگ‌تر از برنز بود اما باز هم خدا را شکر که توانستند نشان بدهند دختران ایران حرف برای گفتن دارند و در اولین حضور خود شاهکار می‌کنند.

وی در مورد سطح این دوره از مسابقات گفت: تیم‌های حاضر در این دوره در سطح بالایی بودند. اردن به عنوان میزبان اردوی خوبی در ترکیه برگزار کرده بود. لبنان بازیکن آمریکایی داشت و سوریه هم حریف دست و پا بسته‌ای نبود. به نظرم شکست برابر سوریه به خاطر بدشانسی بود و شاید اگر بانوان ما کمی باتجربه‌تر بودند این حریف را شکست می‌دادند.

شجاعی در ادامه به اولین حضور بانوان در این میدان بین‌المللی اشاره کرد و گفت: دو سال پیش بود که فدراسیون جهانی بسکتبال با حضور زنان ایرانی با حجاب در رقابت‌های بین‌المللی موافقت کرد. 40 سال بود ما نمی‌توانستیم در میدان‌های بین‌المللی حضور پیدا کنیم؛ رایزنی‌های زیادی انجام شد تا بالاخره فیبا موافقت کرد و خدا را شکر که بانوان ایران هم جواب آن را دادند. بسکتبال بانوان روند خوبی در این زمینه داشته و توانسته از حضور در میادین مختلف، نتایج خوبی بگیرد.

وی ادامه داد: وقتی فیبا با این موضوع موافقت کرد ما هم به بسکتبال سه نفره توجه کردیم و خوشبختانه نتیجه کار را هم دیدیم و فعلاً در رده بزرگسالان، رنکینگ ۱۰ جهان و در رده جوانان، رنکینگ ۸ جهان را در اختیار داریم.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان درباره آغاز رقابت‌های لیگ برتر گفت: روز شنبه قرار است جلسه هماهنگی برگزار کنیم، امیدواریم که تیم‌ها امسال در لیگ کم نباشد و بتوانیم با همان تیم‌های سال گذشته مسابقات را برگزار کنیم. من فکر می‌کنم اوایل آبان مسابقات آغاز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار