یزد، نهمین استان تولید کننده زیتون کشور

یزد(پانا)- استان یزد با دارا بودن ۲۴۵۲ هکتار باغات زیتون از نظر سطح زیر کشت و تولید این محصول نهمین استان تولید کننده زیتون کشور محسوب می شود.

کد مطلب: ۹۵۰۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
یزد، نهمین استان تولید کننده زیتون کشور

معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان با اشاره به شرایط اقلیمی استان و کمبود منابع آبی، سیاست کلی سازمان را ترویج و حمایت از محصولات کم آبخواه و پربازده از جمله زیتون برشمرد و بر ضرورت جایگزینی این محصول با کشتهای پرآبخواه و دارای بازدهی کم تاکید نمود.

محمد حسین ملانوری سطح زیرکشت زیتون استان را ۲۴۵۲ هکتار برشمرد که از این میزان ۱۷۳۸ هکتار بارور و ۷۱۴ هکتار به صورت نهال بوده که عمدتا در شهرستانهای یزد و اردکان قرار گرفته اند.

وی عمده ترین آفت محصول را پسیل زیتون دانست و اظهار امیدواری نمود کشاورزان استان با بهره گیری از آموزشهای کارشناسان بخش، آبیاری و تغذیه مناسب امسال بیش از ۲۴۰۰ تن محصول زیتون از باغات استان برداشت نمایند.

ملانوری با اشاره به اینکه از کل محصول برداشت شده ۱۶۸۰ تن زیتون سبز جهت کنسرو و مقدار ۷۲۰ تن زیتون رسیده برای استحصال روغن به واحدهای فرآوری ارسال می گردد افزود: امیدواریم امسال بیش از ۷۲ تن روغن از محصول زیتون استحصال شود که در این زمینه ۶ واحد روغن گیری در سطح استان آماده ارائه خدمات به زیتون کاران می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار