کاهش استقبال پایه دهمی‌ها برای ورود به رشته تجربی

تهران (پانا) - مدیر کل امور مشاوره آموزش و پرورش گفت: امسال استقبال دانش آموزان پایه دهم برای ورود به رشته تجربی نسبت به گذشته کاهش داشته است.

کد مطلب: ۹۵۰۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش استقبال پایه دهمی‌ها برای ورود به رشته تجربی

مسعود شکوهی مدیر کل امور مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند اجرای طرح هدایت تحصیلی برای دانش آموزان پایه دهم تحصیلی اظهار کرد: برای اجرای این طرح از سال تحصیلی گذشته برنامه‌ریزی‌های اولیه و دوره‌های آموزشی توجیهی مشاوران در نظر گرفته شد و فرم‌های هدایت تحصیلی شماره ۶ و ۷ که مربوط به توصیه‌های مشاوره‌ای و عملکرد تحصیلی دانش آموزان است در دسترس قرار گرفت.

او ادامه داد: امسال حدود یک میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح هدایت تحصیلی قرار می‌گیرند که بخش عمده‌ای از آن‌ها این فرآیند را به اتمام رسانده‌اند و تعدادی هم بعد از اعلام نتایج آزمون شهریور ماه هدایت تحصیلی را انجام می‌دهند.

مدیر کل امور مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال هم مطابق دو سال گذشته ظرفیت مناطق و مدارس در فرآیند پذیرش تاثیر گذار بوده است، تصریح کرد: سعی بر این بود تا دانش آموزان در فرآیند توزیع بر اساس رتبه‌بندی که مبتنی بر عملکرد تحصیلی آن‌هاست ثبت نام شوند.

افزایش قابل توجه گرایش دانش آموزان به علوم انسانی

شکوهی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کدام رشته‌ها امسال بیشترین پذیرش را داشته‌اند، گفت: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در کمیته اجرایی هدایت تحصیلی استقبال دانش آموزان پایه دهم از ورود به رشته تجربی نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است و در مقابل استقبال برای تحصیل در رشته علوم انسانی افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: البته برآورد نهایی درباره ورود دانش آموزان به رشته‌های تحصیلی مختلف هنوز به جمع بندی نرسیده است و آبان ماه می‌توان در این مورد اظهار نظر قطعی کرد.

مدیر کل امور مشاوره وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه خانواد‌ه‌ها در فرآیند هدایت تحصیلی توصیه‌های مشاوره‌ای و توانمندی‌های دانش آموزان را مورد توجه قرار دهند، تاکید کرد: توصیه‌های مشاوره‌ای برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است که این موضوع به بهبود انتخاب رشته دانش آموزان کمک می‌کند و خانواده‌ها فارغ از جو جامعه و واقع بینانه نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

شکوهی در پاسخ به پرسشی دیگر برای ضوابط تغییر رشته دانش آموزان گفت: دانش آموزان برای تغییر رشته از دهم به یازدهم و یازدهم به دوازدهم باید دروس غیر مشترک در رشته مورد نظر را امتحان داده و قبول شوند تا امکان تحصیل در آن رشته را داشته باشند بنابراین نیازی به شرکت در سایر دروس مشترک وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار