فرهاد دژپسند: بخش خصوصی بازیگر اصلی اقتصاد کشور است

ارومیه(پانا) - وزیر امور و اقتصاد دارایی گفت: بخش خصوصی ریسک‌پذیر در کشور بسیار کم است و برای خرید شرکت‌های دولتی وارد گود نمی‌شوند و از طرفی همان مسئولین مخالف واگذاری در برابر بخش خصوصی شرط و شروط زیادی مطرح می‌کنند تا آنها را منصرف کند.

کد مطلب: ۹۵۰۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
فرهاد دژپسند: بخش خصوصی بازیگر اصلی اقتصاد کشور است

فرهاد دژپسند در جلسه شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی که در سالن جلسات استانداری ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه نگاه ها به جایگاه بخش خصوصی تغییر کرده است تصریح کرد: برای رسیدن به یک اقتصاد مانا باید سهم بخش خصوصی افزایش پیدا کند چرا که به عقیده بنده بخش خصوصی باید نقش اطلاعات عملیات کشور مانند زمان جنگ را برعهده داشته باشد.

وزیر امور و اقتصاد دارایی، با اشاره به موافق نبودن مدیران شرکت‌های دولتی، نمایندگان و استانداران کشور با موضوع واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی اظهار کرد: با توجه به شرایط بخش خصوصی با دلایل مختلفی از جمله امنیتی، قومیتی و مذهبی اجازه واگذاری داده می‌شود.

وزیر امور و اقتصاد دارایی با بیان اینکه بخش خصوصی بازیگر اصلی اقتصاد کشور افزود: در شرایط کنونی و تحریم بخش خصوصی بازیگر اصلی اقتصاد کشور بوده و باید نقش فوروارد را ایفا کند.

وی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب تاکید اساسی به نقش بخش خصوصی درتوسعه اقتصاد دارند و بخش خصوصی باید در شرایط تحریم بازار گشایی کند.

وزیر امور و اقتصاد دارایی بیان اینکه تعداد بخش خصوصی ریسک‌پذیر در کشور بسیار کم است و برای خرید شرکت‌های دولتی وارد گود نمی‌شوند و از طرفی همان مسئولین مخالف واگذاری در برابر بخش خصوصی شرط و شروط زیادی مطرح می‌کنند تا آنها را منصرف کند.

دژپسند حذف مقررات زائد را ضروری دانست و اظهار کرد: در دوماهه اول امسال اعطای تسهیلات بانکی ۳۵درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

وی ادامه داد: طرح های تولیدی که ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند در اولویت اعطای تسهیلات بانکی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به رشد ۱۴۵درصدی صادرات آذربایجان غربی از گمرکات استان عنوان کرد: برنامه جامعی برای توسعه زیرساخت های گمرکات سراسر کشور به‌ویژه آذربایجان‌غربی در دستور کار دولت است.

دژپسند با تاکید بر اینکه امسال براساس آخرین آمار تراز تجاری کشور مثبت بوده است و نشان می دهد که اهتمام جدی برای افزایش صادرات غیرنفتی وجود دارد افزود: صادرات غیرنفتی طی پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی برای حل مشکلات قانونی، آنها را با جزئیات به دولت اعلام کند، گفت: در ارتباط با مشکل سرمایه در گردش تسهیلات اجرایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وزیر امور و اقتصاد دارایی با اشاره به اینکه تراز تجاری کشور در پنج ماهه نخست امسال مثبت بوده است، گفت: این نشان دهنده این است که تمایل به صادرات محصولات غیرنفتی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور در آذربایجان‌غربی وجود دارد، عنوان کرد: همین منطقه آزاد می‌تواند یکی از پیشران‌های توسعه در کشور و استان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار