صادق پور: باید انگیزه را در دانش آموزان ارتقا دهیم

تهران (پانا) – مدیر آموزش و پرورش منطقه 1 در اولین جشنواره مدرسه شاد به اهمیت توجه به حال دانش آموزان و ایجاد انگیزه در آنان تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۰۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
صادق پور: باید انگیزه را در دانش آموزان ارتقا دهیم

صادق صادق پور، مدیرآموزش و پرورش منطقه 1 با یادآوری برگزرای جشنواره تجربه گردانی در سال گذشته، گفت: در جشنواره تجربه گردانی حدود 40 مدرسه تجربه های خودشان را به اشتراک گذاشتند و ما آن ها را در قالب یک کتابچه در آوردیم و در اختیار مدارس قرار دادیم. همچنین در سال گذشته در کنار جشنواره تجربه گردانی، جشنواره شاداب سازی مدارس را نیز آغاز کردیم.


وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از این سبک جشنواره ها شده افزود: در دین اسلام به اهمیت شاد بودن بسیار اشاره شده است؛ همانطور که امام علی (ع) می فرمایند: زندگی بدون نشاط مرگ تدریجی است.


صادق پور گفت: شادی و شاداب سازی، فقط به بازی کردن و داشتن فضای سرگرم کننده نیست. در تعریف مدرسه شاد آمده است که مدرسه شاد مدرسه ای است که نیازهای مخاطبان خود را بشناسد و پاسخی متناسب با آن نیازها ارائه دهد. زمانی که ما نیاز داشن آموزان را بشناسیم و متناسب با سن دانش آموز پاسخ مناسب دهیم قطعا مدارس ما به مدرسه ای شاد مبدل می شود.


مدیرآموزش و پرورش منطقه1 افزود: صاحب نظران مهمترین معیارهای مدرسه شاد را در سه بخش (افراد، فرآیند و فضا) دسته بندی کرده اند. در زمان موجود باید در شیوه ی کاری خود بازنگری داشته باشیم و ابتدا به این اهمیت بدهیم که حال دانش آموزانمان خوب باشد و انگیزه را در آنان ارتقا بدهیم و بعد یافته ها را به آنان انتقال دهیم. فرصت ها و موقعیت های یادگیری را در بدو ورود به مدرسه برای دانش آموزان فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار