توزیع متری شش و نیم در شبکه خانگی آغاز شد

تهران (پانا) - فیلم سینمایی «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان از صبح امروز در شبکه خانگی عرضه شد.

کد مطلب: ۹۴۹۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
توزیع متری شش و نیم در شبکه خانگی آغاز شد

فیلم سینمایی «متری شش و نیم» از صبح امروز توسط شرکت هنر اول در بازار فیلم و سریال‌های ویدئویی پخش شد. نسخه قاچاق این فیلم چندی پیش در فضای مجازی منتشر شد که با اعتراض‌های کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم مواجه شد.

سیدجمال ساداتیان با اشاره به توزیع رسمی این فیلم به پانا گفت: از مردم می‌خواهیم که با خرید این فیلم از شبکه رسمی فیلم‌های ویدئویی به ساخت فیلم‌های خوب به سینما کمک کنند.

وی ادامه داد: توزیع قاچاق فیلم‌های سینمایی در بازار غیر رسمی باعث می‌شود که شبکه‌های ویدئویی از گردنه تولید و پخش خارج شوند و این امر به صنعت سینمای کشور ضربه می زند.

چندی پیش سعید روستایی نیز در پی پخش قاچاق فیلم متری شش و نیم در اینستاگرامش نوشته بود،«حدود بیست سال از زمانی که نسخه‌ بی‌کیفیت فیلم‌ها داخل بسته‌بندی‌های بی‌قواره کنار خیابان‌ها به فروش می‌رسید، گذشته. در این بیست سال تکنولوژی چند برابر هزاره‌های سابق پیش رفته، سینما قلب ماهیت یافته، مجاز و واقعیت روی پرده‌ها غیرقابل تفکیک شده، اما ما هنوز پا در گِل رسیدن به حقوق اولیه‌ی خود هستیم.

«نسخه‌ بازبینی ارشاد» چطور به دست شبکه‌های ماهواره‌ای رسیده؟ رسم امانت چه شد؟ دلخور از این نیستم که در این تنگنای اقتصادی، کسانی بی‌مزد و منت به تماشای فیلم بنشینند و اوقات خود را خوش کنند. دلخوری این‌جاست که بی‌رسمی ممیزان و خیانت در امانت عادی شود.

به آنها که نسخه‌ غیرقانونی فیلم را دیده یا خواهند دید می‌گویم سرتان سلامت و به آنها که محصول خون‌دل خورده‌ ما را روانه‌ بازار کرده‌اند عرض می‌کنم روی‌تان سیاه، راه و رسم‌تان مرده و بی‌رهرو باد.»

یادآور می‌شود در خلاصه داستان این فیلم آمده است، در بزنگاه‌ روزهای سخت، اعتیاد و مواد مخدر هم گریبان زندگی مردم این شهر را رها نمی‌کند.

در این فیلم بازیگرانی چون پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و فرهاد اصلانی بازی کرده‌اند.

از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به تهیه‌کننده: سیدجمال ساداتیان فیلمنامه‌نویس: سعید روستایی مدیرفیلمبرداری: هومن بهمنش چهره‌پرداز: ایمان امیدواری طراح صحنه: محسن نصرالهی طراح لباس: غزاله معتمد تدوین: بهرام دهقانی صدابردار: ایرج شهزادی صداگذار: امیرحسین قاسمی موسیقی: پیمان یزدانیان جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری عکاس: امیرحسین شجاعی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار