وزیر نیرو:

هفته ای یک تصفیه خانه آب در کشور افتتاح می‌شود

زنجان (پانا)- وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه تصفیه خانه آب آشامیدنی شهرستانهای ایهر و خرمدره اعلام کرد، بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال هر هفته یک تصفیه‌خانه در کشور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۹۴۹۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
هفته ای یک تصفیه خانه آب در کشور افتتاح می‌شود

رضا اردکانیان روز سه‌ شنبه در آیین افتتاح تصفیه‌ خانه آب آشامیدنی شهرستان‌های ابهر و خرمدره اظهار داشت: دولت تدبیر و امید، خدمات بزرگی با کمک مسئولان تمام رده‌ها در حوزه آب و برق به هموطنان ارایه کرده است و امروز شاهد یکصد و چهل و پنجمین تصفیه‌خانه آب در کشور و بیست و ششمین تصفیه‌خانه آب در دولت تدبیر و امید هستیم.

این مسئول با بیان اینکه در سال ۵۷ تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور، چهار مورد بود، افزود: این تعداد تا قبل از دولت تدبیر و امید ۱۶۸ مورد بود و امروز با افزایش ۱۳۳ درصدی به ۲۲۴ مورد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع در ۶ سال اخیر هر ۹۰ روز یک تصفیه‌ خانه بزرگ آب وارد مدار بهره‌برداری شده که این امر نه تنها در منطقه بلکه در دنیا قابل مقایسه نیست.

اردکانیان ادامه داد: در بازه زمانی هر ۴۰ تا ۴۵ روز نیز یک تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار شده که این تصفیه‌خانه‌ها، سازه‌های چندمنظوره هستند که شاخص‌های مختلفی عرضه می‌کنند.

وزیر نیرو با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب، یکی از شاخص‌های بهداشتی است که مردم وسفره‌های زیرزمینی آب در معرض آلودگی قرار نگیرند، اضافه کرد: امروز در سراسر دنیا زمین‌های بسیاری با پساب تصفیه‌شده آبیاری می‌شوند که خود شاخص مهمی است و فاضلاب تصفیه‌شده، مطمئن‌ترین منبع برای استفاده در صنعت است.

اردکانیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: توفیق بزرگی برای من و همه خدمتگزاران است که فرصت خدمت‌ها در کارنامه ما ثبت و ضبط می‌شود.

وی با اشاره به ۲ نکته مهم در دیدار هفته دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این هفته برای عرضه و ارزیابی عملکردها است تا به مردم نشان دهیم بابت حمایت و پشتیبانی آن‌ها چه خدماتی به ثمر نشانده‌ایم و آیا از فرصت‌ها به نحو مطلوبی استفاده کرده‌ایم.

اردکانیان با اشاره به خدمات جاودان امیرکبیر در تاریخ ایران، خاطرنشان کرد: امیرکبیر در دوران صدارت کوتاه خود به عنوان مدیری شایسته شناخته شد که نشان می‌دهد فرصت ما برای خدمتگزاری کم نیست البته اگر پایبندی ما به مبانی اصولی بوده و گرفتار حاشیه نشویم.

وزیر نیرو تصریح کرد: بسیاری از منابع تجدیدناپذیر و موقعیت ژئوپولتیک ما روزبه‌روز کم می‌شود ولی آنچه باقی می‌ماند ظرفیت انسانی و خدادادی است و بر ماست که این نیروها را درست به کار گرفته و منطقی حرکت کنیم.

وی زنجان را از استان‌های مهم در تولید مواد غذایی و صنعتی کشور خواند و گفت: تعامل ارکان و مدیران مختلف استان با مسئولان ملی بسیار حائز اهمیت است.

اردکانیان با اشاره به تعهدات وزارت نیرو در استان زنجان، اظهار داشت: یکهزار و ۲۱۹ طرح برای استان زنجان به طور متوسط ۴۶ درصد پیشرفت داشته و در مجموع ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه شده و یا در حال هزینه‌کرد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار