احیا و حفظ عزاداری و سینه زنی های اصیل در یزد

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان یزد گفت: عزاداری و سینه‌زنی‌های اصیل یزد به گونه‌ای است که به هیچ عنوان نمی‌توان بهانه ای در ارتباط با وجود انحراف و یا وجود مشکل در آن پیدا کرد؛ این سبک باید احیا و حفظ شود.

کد مطلب: ۹۴۹۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
احیا و حفظ عزاداری و سینه زنی های اصیل در یزد

آیت الله محمد رضا ناصری یزدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به همایش پیر غلامان حسینی که به میزبانی استان یزد برگزار می شود گفت: انشاالله این حرکت بسیار زیبا و فرهنگی بدون هیچ نواقصی به خوبی برگزار شود.

وی با بیان اینکه حفظ انقلاب بستگی به حفظ روحیه انقلابی دارد گفت: با نگه داشتن ارکان دین در حفظ انقلاب اسلامی کوشا باشیم و اجازه ندهیم تا دشمنان با فتنه ها و استکبار ستیزی های خود بر ما مسلط شوند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود بر حریم خانواده ها تاکید کرد و گفت: دشمنان سعی بر فروپاشی حریم خانواده ها دارند که اختلال در حریم خانواده سبب از هم گسیختگی می شود و به دنبال آن اختلال در ازدواج، رفتار و ... را شاهد هستیم.

وی گفت: خبرنگاران باید چالش های جامعه را بررسی کنند و برای حل آنها راهکار دهند چرا که رسیدن به کمال انسانی در ارتباط با محرم و عزاداری هایی است که انجام می شود.

وی با بیان اینکه عزاداری‌های یزد اصیل و با ارزش بوده و همه نسبت به آن احترام خاصی دارند گفت: درخواست ما از هیئت‌های مذهبی و مردم یزد این است که این سبک اصیل و بسیار زیبا را نگذارند تغییر کند.

ناصری‌یزدی بیان داشت: سعی شود از آوردی حیوانات در مراسم عزاداری جلوگیری شود چرا که گاهی اوقات سبب خنده مردم می شود و مراسم عزاداری را نحو دیگری جلوه می دهد.

وی با توجه به اینکه حسینیه ها مکانی برای اجرای تعزیه ها است گفت: باید سعی شود تعزیه گر های دوره گر از مراسمات حذف شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: خیلی از علامت‌هایی که در هیئت‌های عزاداری استفاده می‌شود هیچ معنا و مفهومی ندارد و اصلا مربوط به عزاداری‌های اصیل نیست، این موارد هم باید از هیئت‌ها و عزاداری‌ها خارج شود.

امام جمعه یزد در ارتباط با عزاداری‌های اصیل یزد گفت: عزاداری و سینه‌زنی‌های اصیل یزد به گونه‌ای است که به هیچ عنوان نمی‌توان بهانه ای در ارتباط با وجود انحراف و یا وجود مشکل در آن پیدا کرد؛ این سبک باید احیا و حفظ شود.

تصریح کرد: از هیئت‌های مذهبی درخواست کرده و می‌کنیم حرکت‌های خود را به گونه‌ای اصلاح کنند که هیچ شائبه وجود انحراف در مراسم‌ها و اشعار و مداحی‌های آنها وجود نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار