هفتمین جشن روز آزادی نرم‌افزار در باغ کتاب برگزار می شود

تهران (پانا) - هفتمین جشن روز آزادی نرم‌افزار توسط گروه کاربران نرم‌افزار آزاد و با مشارکت فرهنگ سرای فناوری اطلاعات و باغ کتاب، جمعه ۸ شهریور از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در محل باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۹۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
هفتمین جشن روز آزادی نرم‌افزار در باغ کتاب برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای فناوری اطلاعات، این مراسم با رویکرد گرامیداشت فرهنگ و فلسفه آزادی نرم‌افزار ، ترویج و توسعه و به‌کارگیری نرم‌افزارهای آزاد بین کاربران همانند سال گذشته به طور خودجوش و داوطلبانه توسط گروه جامعه فعالین نرم افزار ایران برگزار می‌شود.

طبق اعلام برگزارکنندگان، جشن امسال غیر تخصصی است و همگان می‌توانند با شرکت در آن، اطلاعات خود را در زمینه نرم‌افزارهای آزاد افزایش دهند. همچنین بخشی برای آموزش کودکان نیز در نظر گرفته شده است.

طرفداران آزادی نرم‌افزار بر این عقیده هستند که نرم‌افزار و به طور کلی، همه برنامه‌هایی که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند (از لپ‌تاپ و گوشی هوشند گرفته تا ابزارهای هوشمند دیگر مانند تلوزیون، ساعت و یخچال هوشمند و…) بایستی تحت کنترل کاربر باشند. به اعتقاد این افراد، داشتن کنترل روی برنامه‌ها فقط در صورتی محقق می‌شود که کاربر، حق بررسی دقیق این برنامه‌ها، رفع مشکلات و حتی افزودن قابلیت‌های سفارشی به آن را داشته باشد.

به اعتقاد طرفداران آزادی نرم‌افزار، توسعه و به کارگیری نرم‌افزارهای آزاد تنها راه ایمن و پایدار برای حفاظت از حریم شخصی و حفاظت از اطلاعات حیاتی کاربران در مقابل دست‌اندازی‌ها و جاسوسی شرکت‌های بزرگ در زمینه فناوری اطلاعات است. از نمونه‌های معروف نرم‌افزارهای آزاد می‌توان به سیستم‌عامل‌های گنولینوکس، اندروید، مرورگر فایرفاکس، برنامه پخش ویدئوی VLC، وردپرس و... اشاره کرد.

حضور در این جشن برای عموم آزاد است.

علاقمندان می توانند برای شرکت در این مراسم به سالن شماره 8 باغ کتاب واقع در اتوبان حقانی- خروجی کتابخانه ملی ایران و باغ کتاب- سالن شماره 8 مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66902125 تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار