درمان‌هایی طبیعی برای مثانه بیش‌فعال

تهران (پانا) - تمرین دادن مثانه یکی از رایج‌ترین درمان‌های غیر دارویی تجویزی برای بهبود شرایط مثانه بیش‌فعال است. این شامل تنظیم یک برنامه دقیق برای دفع ادرار می شود.

کد مطلب: ۹۴۹۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
درمان‌هایی طبیعی برای مثانه بیش‌فعال

به‌گزارش عصرایران، مثانه‌ای بیش‌فعال می‌تواند موجبات خجالت و شرمساری فرد را فراهم کند، به‌ویژه با در نظر گرفتن این نکته که نشت ادرار می‌تواند با یک سرفه، عطسه، خنده، یا حرکتی ناگهانی رخ دهد.

اگر در نگه‌داشتن ادرار خود با مشکل مواجه هستید، ممکن است به بی‌اختیاری ادرار مبتلا باشید. خبر خوب این است که برخی کمک‌های طبیعی برای مقابله با مثانه بیش فعال وجود دارند.

دنبال کردن میزان مایعات مصرفی

همانند زمانی‌که برای کاهش وزن خود رژیم می‌گیرید و از یک دفتر برای ثبت غذاهای مصرفی خود در طول روز استفاده می‌کنید، اگر مثانه‌ای بیش فعال دارید می‌توانید از روشی مشابه برای ثبت نوع، زمان، میزان مایعات مصرفی و شناسایی نوشیدنی‌های مشکل‌ساز استفاده کنید.

تمرین‌دادن مثانه

تمرین‌دادن مثانه یکی از رایج‌ترین درمان‌های غیردارویی تجویزی برای بهبود شرایط مثانه بیش‌فعال است. این شامل تنظیم یک برنامه دقیق برای دفع ادرار می‌شود.

گیاه بوچو

گیاه بوچو از خواص ضدالتهاب، ضدباکتری و ادرارآور برخوردار است که دستگاه ادراری را پاکسازی و شرایط آن را بهبود می‌بخشد. این یکی از درمان‌های گیاهی پر استفاده برای عفونت‌های مثانه و کلیه در آفریقای جنوبی است.

پدهای جاذب

تا زمانی‌ که چگونگی کنترل دفع ادرار خود را فرا بگیرید، پدهای جاذب که زیر لباس استفاده می‌شوند می‌توانند نشت‌های تصادفی را از دید دیگران پنهان کنند.

نخل اره‌ای

مطالعات نشان داده‌اند که خواص ضدالتهاب نخل‌اره‌ای (Saw Palmetto) با کاهش فوریت دفع ادرار، به‌ویژه در مردان دارای غده پروستات بزرگ شده پیوند خورده است.

تمرینات عضلات کف لگن

تمرینات عضلات کف لگن که به‌نام کگل نیز شناخته می‌شوند به تقویت عضلات کنترل‌کننده دفع ادرار و جریان آن کمک می‌‌کنند.

ویتامین C

مصرف مکمل‌های ویتامین C به‌واسطه توانایی آنها در مبارزه با استرس اکسیداتیو توصیه می شوند. استرس اکسیداتیو می‌تواند اعصاب اطراف مثانه را تحریک کرده و به از دست دادن کنترل ادرار منجر شود.

کاهش وزن

حمل وزن اضافه برای مفاصل انسان مضر است، و همچنین می‌تواند موجب کاهش انعطاف‌پذیری در عضلات پشتیبان مثانه شود که بی‌اختیاری ادراری یکی از عوارض آن است.

کوئرستین

کوئرستین، نوعی فلاونوئید و یک درمان ضدالتهاب طبیعی است که به کاهش فوریت دفع ادرار مرتبط با مثانه بیش‌فعال کمک می‌کند.

گوشا جینکی‌گان

برخی مطالعات در ژاپن نشان داده‌اند که گوشا جینکی‌گان (Gosha-jinki-gan)، دارویی که از ترکیب چند گیاه دارویی تهیه می‌شود، با کاهش تکرر ادرار، انقباض‌های مثانه، و دفع ادرار شبانه برای مردان و زنان پیوند خورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار