رونمای از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در یزد

یزد (پانا)- استاندار یزد با اشاره به رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده بیان کرد: این سند مانع موازی کار ها و تکرار فعالیت ها در حوزه زنان و خانواده خواهد شد.

کد مطلب: ۹۴۹۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
رونمای از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در یزد

استاندار یزد در آئین رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده گفت: با اجرای این سند از این پس از موازی کاری‌ها و تکرار بسیاری از امور در استان جلوگیری و فعالیت‌ها نیز در یک مسیر قرار می‌گیرد.

وی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده به عنوان نقشه راه خانواده ها یاد کرد و افزود: همگرایی و همراهی متولیان موضوع خانواده را تحکیم و از پراکنده‌کاری جلوگیری می‌کند، فضای خوب و مفیدی را هم به منظور اهتمام خانواده بوجود می‌آورد .

طالبی با قدردانی از مجموعه اداره کل بانوان و خانواده استانداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در برگزاری این مراسم، تاکید کرد: این مراسم‌ها نقش مهمی در معرفی تقید و تعهد خانواده های یزدی نسبت به سنت‌های حسنه چه از لحاظ مذهبی و چه سنتی دارد.

استاندار یزد اظهارداشت: البته کار اساسی به عهده مردم و خانواده‌ها و سازمان‌های غیردولتی است ، امیدواریم همه همراهی کنند تا موضوع خانواده به عنوان تحول بنیادین در کشور به عنوان یک طرح آزمایشی اجرا شود همچنانکه برخی از این برنامه‌ها در حال انجام است.

همچنین مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: تاب‌آوری و تحمل سختی‌ها موضوعی است که در صدر برنامه‌های این اداره کل قرار دارد و در حال اجرای برنامه‌هایی هستیم که در حوزه تاب آوری و تحمل در برابر هجمه ها، تحمل جامعه و بویژه خانواده را بالا ببریم.

فاطمه دانش یزدی افرود: خانواده و رسانه‌ها در این ارتباط نقش مهمی دارند تا در جامعه فرهنگ سازی شود و با رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده از موازی کاری امور جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: این سند در هفت محور و به صورت نقشه محوری خواهد بود و یکی از اسناد بالا دستی در محور خانواده است که تمام سیاست‌ها و برنامه‌های خانواده را برای دستگاه‌های اجرایی و خانواده و رسانه‌ها مشحص و معلوم کرده است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد اظهار داشت: برای اولین بار نیز لوگوی خانواده تهیه و رونمایی شد و برنامه‌های زیادی در این حوزه در حال اجراست که عمدتا با همکاری تشک‌لهای مردم نهاد مرتبط با نهاد خانواده و زنان است .

از یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت استان یزد در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ، ۴۹ درصد زن هستند.

گفتنی است که این مراسم با اقشار مختلفی از مردم دیشب در باغ دولت آباد یزد برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار