رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

آسیب های اجتماعی در مدارس، چالشی که نباید غفلت کرد / خطر پشت دروازه مدارس

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه غفلت نسبت به موضوع مهم آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در مدارس علاوه بر نظام آموزشی، بنیان و ساختار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را نیز با چالش جدی مواجه خواهد کرد، گفت: ضعف اعتماد به نفس نیز، دانش آموزان را به گرداب آسیب های اجتماعی می کشاند.

کد مطلب: ۹۴۹۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
آسیب های اجتماعی در مدارس، چالشی که نباید غفلت کرد / خطر پشت دروازه مدارس

اسحاق اکبری در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، در حاشیه آخرین روز برپایی نمایشگاه، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از مشارکت این مجموعه‌ در نمایشگاه بزرگ فرهنگی، اجتماعی، ورزشی استان سمنان به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته‌ی دولت خبر داد و گفت: هفته‌ی دولت، فرصت مناسبی برای سرمشق قراردادن راه، روش و منش معلمان ایمان و عمل در زمینه‌ی خدمت‌رسانی بی‌منت و خالصانه به مردم و نمادی ماندگار از وحدت ملت و دولت در مسیر پیشرفت و سرافرازی در تاریخ پر افتخار انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است و همه‌ی ما خادمین این ملت بایست با تأسی از ویژگی‌های والای اخلاقی و رفتاری شهدا و منش آنان، در راستای سربلندی و عزت جمهوری اسلامی ایران و جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر فرزانه، گام برداریم.

وی با بیان اینکه غفلت نسبت به موضوع مهم آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در مدارس علاوه بر نظام آموزشی، بنیان و ساختار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را نیز با چالش جدی مواجه خواهد کرد، گفت: ضعف اعتماد به نفس نیز، دانش آموزان را به گرداب آسیب های اجتماعی می کشاند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با تاکید بر اهمیت تقویت اعتماد به نفس در افراد افزود: این مهم باید از دوره مهدهای کودک با آموزش مهارت های 9 گانه آغاز شود تا بتواند تاثیر خود را بصورت عمیق در دوره های مختلف زندگی دانش آموزان بگذارد.

اکبری، با اشاره بر تغییر نگاه آموزش محور صرف در مدارس گفت: اگر به جای پرداختن به تعلیم تنها، به فکر تقویت قوه اعتماد و مهارت نه گفتن در دانش آموزان نباشیم آنها به راحتی در دام بسیاری از آسیب های اجتماعی گرفتار می شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی موجب افزایش حس مسئولیت‌پذیری و اعتماد به نفس در دانش‎آموزان است، گفت: سازمان دانش‌آموزی با شعار همدلی، همفکری و همکاری در کنار هم با هدف دوستی با طبیعت، سازگاری با محیط، توانایی زندگی با دیگران و زندگی در شرایط سخت برای افزایش اعتماد به نفس فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به رسالت این سازمان در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، افزود: ما تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان با مشارکت و فعالیت در تشکل پیشتازان و بهره‌مندی از آموزش‌های گره‌زنی، صف جمع، امداد و نجات، چوب‌بندی، فریادهای شادی و... در مسیر رسیدن به حیات طیبه و کسب آرامش در زندگی اجتماعی حرکت نمایند.

اکبری، با عنوان این مطلب که سازمان دانش‌آموزی یک نهاد غیردولتی و عمومی وابسته به آموزش‌وپرورش است که از سال ۱۳۷۸ با ماموریت ها و رسالت تربیت اجتماعی در دانش‌آموزان فعالیت خود را در کشور آغاز کرده‌است، ادامه داد: دانش‌آموزان پیشتاز می‌آموزند تا در سایه همکاری همدلی و هفکری که همان شعار اصلی پیشتازان است زندگی اجتماعی را بیاموزند و برای آینده و زندگی جمعی آماده شوند.

گفتنی است؛ شامگاه شنبه دوم شهریورماه ۱۳۹۸، جمشید تقی‌زاده معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان، ایرج رحمانی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و...، از غرفه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با محوریت معاونت پرورشی و تربیت بدنی و همکاری اداره مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و سازمان دانش آموزی استان سمنان در جهت معرفی عملکرد این اداره کل در زمینه پیشگیری اولیه از آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد، بازدید کردند.

لازم بذکر است؛ با هماهنگی استانداری سمنان و به مناسبت هفته دولت، نمایشگاهی با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی از تاریخ جمعه 1 شهریور الی 4 شهریور در محل نمایشگاهی پارک شقایق سمنان برگزار شد.

/ گزارش از محمدرضا خزر /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار