حبیب‌زاده: شهرداری تدابیری برای رفع خطر از بافت مسکونی و تجاری محله ده‌ونک بیاندیشد

تهران (پانا) - رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به توقف عملیات نوسازی و حتی صدور نکردن مجوز برای بازسازی بافت فرسوده محله ده ونک پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای با حضور اهالی محله، شورای شهر، شهرداری و مجلس برای تسریع در رسیدگی این موضوع را ارائه داد.

کد مطلب: ۹۴۹۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
حبیب‌زاده: شهرداری تدابیری برای رفع خطر از بافت مسکونی و تجاری محله ده‌ونک بیاندیشد

افشین حبیب‌زاده در یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: ده‌ونک یکی از محله‌های قدیم و جزء میراث فرهنگی شهر تهران محسوب می‌شود که در دوره‌های مختلف مدیریت شهری توجه خاص و ویژه‌ای به این محله نشده و هر روز بر ابعاد مختلف چالش‌ها و مسائل آن افزوده می‌شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به توقف عملیات نوسازی و حتی صدور نکردن مجوز برای بازسازی بافت فرسوده این محله که ارتباط با مدیریت شهری دارد، گفت: مشکلات عدیده و خطر‌آفرینی در همه بافت‌های فرسوده سطح شهر تهران و به خصوص برای محله ده‌ونک وجود دارد که باید در این زمینه تصمیمات مدیریتی خاص و جدی اخذ شود.

وی با اشاره به تبصره یک قانون «تعیین وضع املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها» مجلس شورای اسلامی مصوب سال ۶۷ اصلاحی در سال ۸۰ اظهار کرد: طبق این مصوبه در صورتی که اجرای طرح و تملک املاک واقع در آن به موجب برنامه زمان‌بندی مصوب به حداقل 5 سال بعد موکول شده باشد،‌ مالکان املاک واقع در طرح از کلیه حقوق مالکانه مانند احداث یا تجدید بنا یا افزایش بنا و تعمیر و فروش و اجاره و رهن و غیره برخوردارند. باتوجه به اینکه از زمان اجرای این طرح در ده ونک بیش از 5 سال می‌گذرد و شهرداری تهران در این زمینه اقدامی انجام نداده است، شهرداری تهران باید ضمن اتخاذ تدابیر ویژه جهت رفع خطر از بافت مسکونی و تجاری این محله، شرایط و مجوزهای انجام تعمیرات ضروری را به ساکنان ده ونک اعطا کند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه همه این موارد باید با توجه به حفظ بناهای حائز اهمیت و تاریخی این محله در راستای بازیابی اصالت فرهنگی شهر تهران صورت گیرد، پیشنهاد داد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان محله، شورای شهر، شهرداری و مجلس شورای برای رسیدگی سریع و جدی موضوع تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار