در گفت‌وگو با پانا

بهمن عسگری: نفر اول رنکنیگ جهانی کاراته هستم اما از کسب سهمیه المپیک اطمینان ندارم

تهران (پانا) – قهرمان ایرانی کاراته جهان از تلاش خود برای کسب عنوان گرند وینر سال 2019 خبر داد اما تأکید کرد به رغم صدرنشینی‌اش در رنکنیگ جهانی، هنوز حضورش در المپیک توکیو قطعی نشده است.

کد مطلب: ۹۴۹۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بهمن عسگری: نفر اول رنکنیگ جهانی کاراته هستم اما از کسب سهمیه المپیک اطمینان ندارم

بهمن عسگری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا درباره مسابقات کاراته‌وان ژاپن گفت: امروز آخرین روز تمرینات قبل از اعزام به ژاپن است و خوشبختانه در وضع خیلی خوبی قرار داریم. مدت‌هاست که در اردو به سر می‌بریم و تمرینات خوبی هم داشتیم. کسانی که بیشترین مدال را در مسابقات لیگ برتر جهانی کاراته وان در هر وزن کسب کنند به عنوان گرند وینری دست پیدا خواهند کرد و به همین دلیل خیلی باانگیزه کار می‌کنم.

وی در مورد کسب عنوان گرند وینری عنوان کرد: کسب این عنوان باعث افزایش اعتبار و شخصیت یک کاراته‌کاست و باعث می‌شود که اسپانسرهای زیادی از او حمایت کنند. فعلاً سجاد گنج‌زاده در ایران به این عنوان رسیده است. سجاد با کسب این عنوان به من نیز انگیزه داد تا بیشتر تلاش کنم و تا پایان سال ۲۰۱۹ به این عنوان برسم. از لحاظ کسب مدال در مسابقات سال 2019 در جایگاه دوم جهان هستم و تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا در دو مرحله پایانی امتیازات خوب بگیرم و صاحب عنوان گرند وینر شوم.

قهرمان 74 کیلوگرم کاراته جهان در مورد حریفانش در کاراته‌وان ژاپن عنوان کرد: مهم‌ترین رقیب من حریف ژاپنی است. من تا به حال شش بار مقابل نیشمورا مبارزه کردم که در سه دیدار من به پیروزی رسیدم و سه دیدار نیز با برتری او تمام شده است. با همه توانم به دنبال این هستم تا شکست در رقابت‌های قهرمانی آسیا را مقابل او جبران کنم.

عسگری در مورد کسب سهمیه المپیک گفت: شرایط برای کسب سهمیه واقعاً سخت است ما مسابقات زیادی داریم که برای رسیدن به سهمیه باید در همه آنها شرکت کنیم. در این شرایط ورزشکاری که در هر مسابقه وزن کم می‌کند نیاز به امکانات حرفه‌ای دارد. تمام تلاش من ابتدا کسب سهمیه و رسیدن به مدال است.

وی در پایان گفت: در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی کاراته نفر نخست رنکینگ جهانی وزن خودم هستم اما هنوز از کسب سهمیه اطمینان ندارم، ما نه مرحله دیگر مسابقه دیگر داریم. چند لغزش از سوی یک ورزشکار در این مسیر اتفاقات جدیدی رقم می‌زند، من امیدوارم همه کمک کنند تا با کسب سهمیه کامل در المپیک توکیو موفق به کسب مدال شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار