افتتاح پروژه بزرگ آبخیزداری زیر حوزه سد خسویه داراب

شیراز (پانا) _به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در دومین روز از هفته دولت ، طرح بزرگ آبخیزداری و حفاظت خاک زیر حوزه سد خسویه داراب با حضور استاندار فارس ، معاونین و مدیران کل افتتاح شد .

کد مطلب: ۹۴۹۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پروژه بزرگ آبخیزداری زیر حوزه سد خسویه داراب

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از افتتاح ۱۵ پروژه بزرگ آبخیزداری در هفته دولت در سراسر استان خبر داد .

شهرام منتصری در خصوص مشخصات این پروژه افزود : سد آبخیزداری و حفاظت خاک زیر حوزه سد خسویه داراب از نوع خاکی همگن با ارتفاع موثر ۷ متر و طول تاج ۸۹۶ متر و عرض تاج ۵ متر با حجم عملیات سنگی ۴۶۰۰ متر مکعب و حجم خاکبرداری ۱۵۴ هزار متر مکعب و حجم خاکریزی ۱۲۷ هزار متر مکعب و با حجم آبگیری ۳ میلیون متر مکعب و مساحت حوزه ۱۴ هزار هکتار از جمله طرح های بزرگ اجرا شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال های ۹۷ و ۹۸ است که در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال در مدت کمتر از یک سال ساخته و به بهره‌برداری رسید .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اهداف اجرایی این طرح را کنترل سیلاب ورودی به روستاهای زیر دست و‌تغذیه مصنوعی آبخوان ، کنترل رسوب ورودی به سد خسویه و ورود کنترل شده سیلاب به پروژه پخش سیلاب فتح آباد و جلوگیری از فرونشست دشت زیردست عنوان و اظهار امیدواری کرد ؛ مردم در بارش های پیش رو از خیر و برکات این پروژه بهره مند گردند .

رحیمی استاندار فارس که برای افتتاح ۴۰ پروژه اجرایی در هفته دولت به شهرستان داراب سفر کرده بود ضمن اعلام رضایت از اجرای پروژه آبخیزداری و حفاظت خاک زیر حوزه سد خسویه ، به حمایت بیشتر دولت از انجام پروژه های منابع طبیعی اشاره کرد و افزود : با توجه به بحران خشکسالی ، لزوم مدیریت منابع آبی و بهره بردن از بارش های جوی با انجام پروژه های آبخیزداری بیش از پیش احساس میشود . وی انجام پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی را گام مهم سازمان جنگلها برای رفع بحران خشکسالی در دو سال اخیر خواند و اظهار امیدواری کرد که با انجام این پروژه ها در سراسر استان شاهد اثرات مثبت و تاثیر گذار آنها در افزایش سفره های آب زیرزمینی و کنترل فرسایش و حمل رسوب و جلوگیری از بروز سیلاب های ویرانگر باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار