روسیه: به آزمایش موشکی آمریکا پاسخ خواهیم داد

تهران (پانا) - سخنگوی کرملین اعلام کرد روسیه به آزمایش موشک کروز جدید آمریکا قطعا پاسخ خواهد داد.

کد مطلب: ۹۴۹۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
روسیه: به آزمایش موشکی آمریکا پاسخ خواهیم داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایتارتاس، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه اعلام کرد روسیه به آزمایش موشک کروز جدید آمریکا قطعا پاسخ خواهد داد و وزارت دفاع روسیه تلاش برای اجرای دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور را در این خصوص آغاز کرده است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود: هیچ شکی نیست که این اقدام پاسخی در پی خواهد داشت و همه تدابیر برای تضمین امنیت کشورمان اتخاذ خواهد شد.

او در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا وزارت دفاع، اجرای فرمان رئیس‌جمهور درباره آماده شدن برای چنین پاسخی را آغاز کرده است گفت: شما حتما دستورات رئیس‌جمهور را شنیده اید. دستورات داده شده است. بله، البته (که اجرای دستورات آغاز شده است).

سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی درباره ارتباط رزمایش‌های مختلف چند روز اخیر در روسیه با آماده شدن برای چنین پاسخی گفت: این رزمایش‌ها «فعالیت معمول ارتش روسیه هستند.»

او تاکید کرد در کل، به تازگی فعالیت بسیار فشرده‌ای برای توسعه نظامی و نگهداشتن نظامیانمان در وضعیت مناسب صورت گرفته است.»

واشنگتن دوم اوت به طور رسمی از پیمان نیرو‌های میانبرد هسته‌ای - که شوروی سابق و آمریکا ۸ دسامبر ۱۹۸۷ امضا کرده بودند- خارج شد. این پیمان درباره موشک‌های میانبرد (هزار تا پنج هزار کیلومتر) مستقر شده یا مستقر نشده در زمین و موشک‌های کوتاه بردتر (۵۰۰ تا هزار کیلومتر) بود. آمریکا بار‌ها روسیه را به نقض این پیمان متهم کرد، اما روسیه همه این اتهامات را به شدت رد کرد و در عوض از تبعیت نکردن آمریکا از این پیمان ابراز نارضایتی کرد. در پی خروج واشنگتن از پیمان مزبور، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این پیمان از تاریخ ۲ اوت از سوی آمریکا فسخ شده است.

آمریکا ۱۸ اوت یک موشک کروز را از زمین به صورت آزمایشی شلیک کرد. این نخستین بار پس از خروج آمریکا از پیمان نیرو‌های میانبرد هسته‌ای بود که آمریکا موشک کروز آزمایش کرد. این موشک تا محدوده فراتر از ۵۰۰ کیلومتر -که در پیمان مزبور ممنوع بود- آزمایش شد.

شمار زیادی از مقامات آمریکایی از احتمال آزمایش یک موشک کروز مستقر در زمین در اواخر ماه اوت سخن می‌گفتند. پنتاگون اواسط ماه مارس اعلام کرد موشک تاماهاوک ممکن است تا محدوده حدود هزار کیلومتری شلیک شود.

وزارت دفاع آمریکا همچنین قصد دارد یک موشک بالستیک میانبرد مستقر در زمین را ماه نوامبر آزمایش کند. بنا بر اعلام این وزارتخانه، یک موشک کاملا جدید مشابه موشک پرشینگ II آزمایش خواهد شد. موشک‌های پرشینگ II آمریکا سال ۱۹۹۱ به موجب پیمان نیرو‌های میانبرد هسته‌ای ریشه کن شده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار