امانوئل مکرون: آماده برگزاری ملاقات بین ترامپ و روحانی هستم

تهران (پانا) - رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده آماده ملاقات با هر رهبر سیاسی برای تامین منافع مردم ایران است، گفت: آماده برگزاری ملاقات بین ترامپ و روحانی هستم.

کد مطلب: ۹۴۹۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
امانوئل مکرون: آماده برگزاری ملاقات بین ترامپ و روحانی هستم

«امانوئل مکرون» عصر دوشنبه در پایان نشست گروه هفت و در مصاحبه مطبوعاتی به همراه رئیس جمهوری آمریکا گفت: ایران باید در تامین امنیت خلیج فارس با اروپا همکاری کند، تاکید کرد: ایران باید به تمام تعهدات هسته ای خود عمل کند.

رئیس جمهوری فرانسه اظهارداشت: در راستای دیدار رئیس جمهوری ایران با رئیس جمهوری آمریکا من آماده برگزاری ملاقات بین ترامپ و روحانی هستم.

مکرون یادآورشد: امکان رسیدن به توافق بین رئیس جمهوری ایران و آمریکا وجود دارد.

شایان ذکر است، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز گذشته با سفر به بیارتز فرانسه که نشست گروه هفت در آنجا برگزار می شود، با رئیس جمهوری فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.

در این سفر کوتاه وزیر امورخارجه ایران سه ساعت و نیم گفت وگو و مذاکره کرده که نیم ساعت آن با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بوده است. آقای ظریف هم در توئیتر این موضوع را تایید کرد و نوشت: "راه دشواری در پیش است اما ارزشش را دارد."

ظریف در این سفر علاوه بر دیدار با ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه، دیداری مشترک با مقامات آلمانی و بریتانیایی نیز داشته است.

به گفته مقامات فرانسوی این گفت وگوها "مثبت" بوده و مذاکره در باره آن امشب و فردا بین سران گروه هفت ادامه خواهد داشت.

کاخ الیزه نیز در واکنش به اینکه آقای ترامپ از این سفر غافلگیر شده به رویترز گفت: هماهنگی در زمانی بسیار کوتاه انجام گرفت و دیگر کشورها در اسرع وقت و در عرض چند ساعت در جریان قرار گرفتند و به موقع از این سفر مطلع شده بودند.

رئیس جمهوری ایران نیز روز دوشنبه در همایش ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت های روستایی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تاکید بر اینکه برای حفظ منافع ملی باید با هر دو دست قدرت و دیپلماسی کار کنیم، خاطرنشان کرد: برای حل و فصل مشکلات باید از قدرت نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی افزود: معتقدم برای منافع ملی کشورمان از هر ابزاری باید استفاده کرد. اگر بدانم که به یک جلسه ای بروم و با کسی ملاقات کنم که کشور من آباد و مشکلات مردم حل می شود دریغ نخواهم کرد، اصل منافع ملی ملت ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار