برگزاری اولین جشنواره ورنی مغان در پارس آباد

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از برگزاری اولین جشنواره ورنی مغان در شهرستان پارس آباد خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۹۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جشنواره ورنی مغان در پارس آباد

نادر فلاحی گفت: این جشنواره در پی ثبت نشان جغرافیایی جهانی ورنی مغان تعریف شده و هدف از آن معرفی دستبافته های تولیدی در استان است.

او با بیان اینکه سه اثر گلیم عنبران، ورنی مغان، مرصع چوب خلخال و جاجیم خلخال توانسته اند نشان جغرافیایی ملی کسب کنند، افزود: همچنین سال گذشته نشان جغرافیایی جهانی به ورنی مغان اهدا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به اینکه ورنی با نقشه ذهنی و با مواد اولیه بومی توسط عشایر شاهسون تولید می شود، یکی از صنایع دستی شاخص و بی همتای استان اردبیل است که معرفی هرچه گسترده آن در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته فلاحی استان اردبیل از قطب های تولید بافته های داری است و به دلیل حیات زندگی شهری، روستایی و عشایر تنوع بافته ها قابل توجه است.

او با تاکید به تولید بیش از 40 رشته صنایع دستی در این استان گفت: اغلب رشته های تولیدی در سطح کشور، در استان اردبیل نیز فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص زمان و مکان برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره روز سه شنبه 5 شهریور ماه از ساعت 18 و سی دقیقه در روستای باستانی اولتان شهرستان پارس آباد برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار