کلاهبرداری افراد سود جو با هک شبکه‌های اجتماعی

قم (پانا) - رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به افزایش کلاهبرداری‌ها در شبکه‌های اجتماعی بر لزوم هوشیاری هرچه بیشتر شهروندان تاکید کرد و گفت: مراقب کلاهبرداری افراد سود جو برای هک شبکه‌های اجتماعی باشید.

کد مطلب: ۹۴۹۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداری افراد سود جو با هک شبکه‌های اجتماعی

سرهنگ "علی موالی" اظهارداشت: اخیراً روشی در شبکه‌های اجتماعی رواج پیدا کرده که توسط آن مجرمان سایبری گوشی‌های هوشمند را به نوعی هک کرده و به اطلاعات افراد دسترسی پیدا می‌کنند، این شیوه کلاهبرداری تازگی نداشته ولی با این وجود بازهم در حال قربانی گرفتن است.
وی افزود: در این روش، کلاهبرداران با وارد کردن شماره افراد در شبکه‌های اجتماعی و ساخت حساب کاربری با شماره آن ها، اقدام به اخاذی و انواع جرایم با سوءاستفاده از شماره موبایل افراد می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان قم بیان کرد: همه شیوه‌های کلاهبرداری برپایه غفلت، سهل‌انگاری و عدم رعایت اصول امنیتی توسط شهروندان طراحی شده؛ بنابراین اگر کاربران اصول امنیتی را رعایت کنند، هیچ‌گاه در دام مجرمان سایبری گرفتار نمی‌شوند.
سرهنگ موالی گفت: در مرحله ساخت حساب کاربری، شخص کلاهبردار با عناوین مختلف با فرد قربانی تماس گرفته و کد ارسال شده به گوشی آن ها را درخواست می‌کند، اینجاست که شهروندان باید هوشیار بوده و هیچ‌گونه اطلاعاتی به کلاهبرداران نداده و اعتنایی به حرف‌های آنان نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار