پوشاک ایرانی با برندهای خارجی به فروش می‌رسد

تهران (پانا) - به‌گفته دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه مردم تصور می‌کنند کالاهای ایرانی بی‌کیفیت است، تولیدکنندگان کالا بخصوص پوشاک، اجناس خود را با برندهای خارجی به فروش می‌رسانند.

کد مطلب: ۹۴۹۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
پوشاک ایرانی با برندهای خارجی به فروش می‌رسد

به‌گزارش ایرنا، سیدمهدی محمدی در این زمینه عنوان کرد: باتوجه به استقبال مردم از کالاهایی خارجی تولیدکنندگان پوشاک ایرانی ناگزیرند اجناس خود را با برندهای خارجی به فروش برسانند.

او با بیان اینکه کیفیت کالاهای ایرانی در استان تهران افزایش یافته است، تصریح کرد: این مسئله باعث رونق تولید و دست یافتن تولیدکنندگان به نتیجه مطلوب می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: سالانه حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که از این میزان حدود سه میلیارد دلار آن پوشاک است.

محمدی افزود: در بحث مبارزه با برندهای غیرمجاز حجم کشفیات و ارزش ریالی آن کاهش یافته و این آمار نشان می‌دهد حجم کالاهای قاچاق در بازار کاهش یافته است.

او با بیان اینکه تلاش‌های گسترده‌ای در حوزه مبارزه با قاچاق کالا انجام شده است، ادامه داد: کم‌کم افرادی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کردند، متوجه شده‌اند فضا ناامن است و نباید کالای قاچاق به کشور وارد کنند.

محمدی تصریح کرد: از روزی که ستاد اموال تملیکی برای تعیین و تکلیف کالاهای قاچاق ورود پیدا کرده با همکاری دستگاه‌های متولی به توفیقات خوبی دست یافته است.

دبیرکمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با تدبیر و دستور انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران، جلسات متعددی درخصوص بررسی وضعیت کالاهای رسوبی (کالاهای کشف شده) در سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی برگزار شد و بعد از حدود دو ماه پرونده‌های قاچاق کالا مربوط به پنج ماهه امسال تعیین تکلیف شد که این اقدام با کل اقداماتی که در سال گذشته صورت گرفته برابری می‌کند.

محمدی افزود: سال گذشته ۳۳۰ تن کالای قاچاق امحا شد و در پنج ماهه اول سالجاری نیز حدود ۳۰۰ تن کالای قاچاق نظیر مواد غذایی، کالاهای فاسد شدنی که قابلیت مصرف انسانی نداشتند، دارو، نوشیدنی و ... امحا شد.

او ارزش ریالی کالاهای امحا شده در سال گذشته را ۵.۶ دهم میلیارد تومان و ارزش این نوع کالاها را در پنج ماهه اول سالجاری ۴.۷ دهم میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته در پنج ماهه امسال معادل با یکسال گذشته است.

محمدی گفت: براساس قانون، کالاهای قاچاقی که مشابه داخلی دارند امحا می‌شود چراکه عرضه این کالاها باعث ضرر و زیان تولید کنندگان داخلی می‌شود.

او اضافه کرد: برای کم شدن حجم دپو انبار اموال تملیکی شنبه هفته آینده حدود ۲۰۰ تن کالای قاچاق نظیر لوازم خانگی که تولید مشابه داخلی دارد، مواد غذایی فاسد و ... امحا می شود.

دبیرکمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: روزانه کمیته‌ای با حضور دادستان تهران، نماینده کمیته نظارت بر اجرای احکام، نماینده سازمان اموال تملیکی و تعزیرات حکومتی در سازمان اموال تملیکی تشکیل می شود و پرونده تمام کالاهای موجود در انبار استخراج، بررسی و پس از صدور حکم تعیین تکلیف می شود.

محمدی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک کار ۱۱ ساله سازمان قاچاق کالا را به سرانجام می‌رسانیم.

او تصریح کرد: قانون اجازه می‌دهد اگر حکمی مبنی‌بر فروش کالاهای قاچاق از سوی سازمان تعزیرات حکومتی و دادسرا صادر شده باشد از طریق مکانیسم‌های خاص نظیر درج آگهی مزایده عمومی و حراج در سامانه سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی به فروش برسد.

محمدی گفت: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان و در پنج ماهه اول امسال ۴۷ میلیارد تومان کالای قاچاق از سوی سازمان اموال تملیکی به فروش رسیده، این آمار نشان می‌دهد در دو تا سه ماهه گذشته با توجه به حساسیت‌های موجود و پیگیری‌های صورت گرفته به توفیقات بسیار خوبی دست یافته‌ایم.

دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: براساس قانون و با هماهنگی سازمان اموال تملیکی در مواقع بحرانی می‌توانیم کالاهای قاچاق را برای تنظیم بازار عرضه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار