بسیاری از دهه شصتی‌ها نه کار دارند و نه خانه

تهران (پانا) - به‌گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با وجود اینکه بخش قابل‌توجهی از دهه شصتی‌ها تحصیلکرده هستند، اما معمولا بیکار هستند یا امنیت شغلی ندارند.

کد مطلب: ۹۴۹۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
بسیاری از دهه شصتی‌ها نه کار دارند و نه خانه

به‌گزارش خانه‌ملت، قرجه طیار درباره اولویت اقتصادی کشور عنوان کرد: دولت باید برای اشتغال‌زایی و تامین مسکن متولدان دهه ۶۰ تمام توان خود را به کار برد.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس با تاکید بر اینکه بسیاری از متولدان دهه ۶۰ همچنان بیکار بوده و فاقد مسکن هستند به‌همین دلیل تاکنون نتوانستند زندگی خود را سروسامان دهند، افزود: به رغم اینکه این قشر تحصیلکرده هستند اما معمولا بیکار بوده یا امنیت شغلی ندارند علاوه‌بر این، از سن استخدام آنها نیز گذشته است.

او با بیان اینکه تامین مسکن برای افرادی که در چهارمین دهه سن خود هستند از الزامات کشور است، اظهار کرد: در وهله نخست دولت باید برای جوانان با طرح‌های زود بازده زمینه اشتغال‌زایی و خرید مسکن ارزان قیمت از طریق اعطای تسهیلات مناسب را فراهم کند و در مرحله بعدی به‌دنبال طرح‌های پایدار به‌منظور گسترش کارآفرینی و خوداشتغالی باشد.

طیار تصریح کرد: اگرچه بخش‌خصوصی ظرفیت بالایی در اشتغال‌زایی دارد، اما بورکراسی اداری دست و پای سرمایه‌گذاران را بسته است، به‌گونه‌ای که استعلام از ادارات و دستگاه‌ها حداقل چند ماه به‌طول می‌انجامد که این امر موجب دلسردی سرمایه‌گذاران می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با اجرای پنجره واحد می‌توان زمینه تسهیل سرمایه‌گذاری را فراهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار