برگزاری انجمن ادبی فانوس در گلپایگان

گلپایگان (پانا) - انجمن ادبی فانوس گلپایگان همراه با تعدادی از انجمن های غرب استان اصفهان با بداهه نوازی گروه هیچ و شعرخوانی شاعران برگزارشد.

کد مطلب: ۹۴۹۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انجمن ادبی فانوس  در گلپایگان

محفل ادبی فانوس به منظور بزرگداشت اخوان ثالث و استقبال از روز شعروادب پارسی درسالن ارشاد گلپایگان باحضور رییس اداره ارشاد اسلامی و مدیر و اعضای انجمن ادبی فانوس و دکتر محمد صالحی مسئول انجمن ادبی صفای فریدن و اعضای انجمن خمین برگزار شد.

در این نشست ادبی که شاعران و شعردوستان گرمابخش محفل بودند باشعرخوانی اعضای انجمن ها و بداهه نوازی گروه (هیچ) سپری شد.

درادامه دکتر محمد صالحی مدیر انجمن ادبی فریدن افزود:درتاریخ ادب معاصر،شعرنو و ادبیات معاصر را به چهار دوره مشخص و بارز تقسیم کردند که هرکدام ازاین دوره ها سرآغاز رویداد و حادثه ی اجتماعی است که این اجتماعی بودن شعر دوره به ویژه شعر نو را نشان میدهد که اولین دوره عبارت است از: ازسال ۱۳۰۵تا۱۳۲۰ شمسی یعنی دوران حکومت پهلوی اول و دومین دوره: ازسال ۱۳۲۰تا۱۳۳۲شمسی که آغاز حکومت پهلوی دوم است. سومین دوره که مهمترین دوره است از سال ۱۳۳۲تا۱۳۴۲ شمسی که کودتای آمریکایی یا همان انقلاب سفید اتفاق افتاده است و چهارمین دوره که از سال۱۳۴۲ تا ا۱۳۵۷که قیام پانزده خرداد و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی است که اگر دراین دوره ها بررسی داشته باشیم تعداد شاعرانی که عمرگرانمایه و وقت ارزشمند خود را به بحث فروختند و وابسته مراکز قدرت و ثروت شدند بسیار کم است.
اما بسیاری از شاعران همچون اخوان ثالث که بسیار برجسته و پرسر و صداست از آن دسته شاعرانی است که با عمر کوتاه،وقت عزیز خود را در جهت بیداد گری استفاده میکرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار