سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:

آموزش و پرورش گذرگاه دانایی ملی است

کیفیت نیروی آموزشی از اولویت های آموزش و پرورش خوزستان است

اهواز (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در شورای آموزش و پرورش خوزستان گفت :آموزش و پرورش گذرگاه دانایی ملی است و کیفیت نیروی آموزشی از اولویت های آموزش و پرورش خوزستان است.

کد مطلب: ۹۴۹۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش گذرگاه دانایی ملی است

.مهدی رفیعی دهکردی عصر امروز در شورای اداری استان که با محوریت پروژه مهر در سالن امام رضا(ع) برگزار شد، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر گفت: امروز می توان با افتخار اعلام کرد که آموزش وپرورش دغدغه اول استان خوزستان است و امیدوارم از این بستر در راستای اعتلای تعلیم و تربیت در استان استفاده شود.

او ادامه داد: تربیت علمی و فناورانه از ساحت های تربیتی است که از طریق توجه به آن می توان از نمره محوری فراتر رفت و اندیشه ورزی ، خرد جمعی و پژوهش محوری را در دانش آموزان تقویت کرد. نیروهایی که وارد آموزش و پرورش می شوند باید کیفیت و استاندارهای لازم را داشته باشند
او با بیان اینکه مسیر آموزش و پرورش را سند تحول بنیادین تعیین کرده است، گفت: سند تحول بنیادین به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است و ماموریت ما در آموزش و پرورش برداشتن گام هایی برای رسیدن به تعریف جامع و کاملی در این زمینه است.
رفیعی دهکردی گفت: آموزش و پرورش مهمترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی و عمومی است و معنای تعلیم و تربیت رسمی نیز پرورش یک شهروند مسئولیت پذیر، منظم، متفکر، متعهد، سخت کوش و امیدوار است که از کار گروهی و تعامل با دیگران لذت می برد.

اوبا اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین ۶ ساحت در مقوله تربیت عمومی قرار می گیرد، گفت: تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی یکی از زیر بناهای تعلیم و تربیت است که در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته و باید با هدف تقویت بنیان های اخلاقی در دانش آموزان به آن پرداخته شود.


رفیعی اضافه کرد: تربیت سیاسی و اجتماعی از دیگر ساحت های شش گانه تربیتی است و از طریق آموختن مفاهیم ساده در حوزه سیاست و مطالبه گیری و درک و شناخت حقوق شهروندی و آزادی های مشروع به دانش آموزان تحقق پیدا می کند.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اظهار اینکه مدرسه را باید به محل وفاق و محبت تبدیل کنیم، گفت : باید به دانش آموز این را اجازه بدهیم که زندگی اجتماعی را در مدرسه تمرین کند تا به خودکنترلی و چگونگی تعامل با دیگران دست پیدا کند.


رفیعی دهکردی تاکید کرد: تربیت اقتصادی و حرفه ای نیز از دیگر ساحت های تحول بنیادین آموزش و پرورش است که راهی در راستای موفقیت دانش آموزان در زندگی آینده آنان است. همچنین تربیت علمی و فناورانه نیز از دیگر ساحت های تربیتی است که از طریق توجه به آن می توان از نمره محوری فراتر رفت و اندیشه ورزی ، خرد جمعی و پژوهش محوری را در دانش آموزان تقویت کرد.


او در ادامه افزود: تربیت هنری و زیبایی شناسی از دیگر ساحت های سند تحول بنیادین است که باید در آن مدارس به آن بها داده شود چون امروز به نگاه زیبا نیاز داریم چون این نوع نگاه در پرهیز از خشونت و درست زندگی کردن دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارد. تربیت زیستی و بدنی نیز از دیگر ساحت های مهم تربیتی است که زمینه ساز سلامت جسمی و روانی دانش آموزان است.

رفیعی دهکردی با تاکید بر مسئولیت پذیری گفت: اگر مسئولیت پذیری و نظم در دانش آموزان ایجاد و تقویت شود، جامعه به سمت رشد و تعالی سوق داده می شود. بدون شک راه برون رفت از مشکلات استان از مسیر آموزش و پرورش می گذرد و آموزش و پرورش گذرگاه دانایی ملی است و بدون توجه به آموزش و پرورش نمیتوان از این گذرگاه عبور کرد.

او همچنین با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش خوزستان دارای کمبود ۱۶ هزار نیرو است و برای رفع این معضل نیازمند مساعدت و همکاری هستیم البته بر این نکته نیز تاکید داریم که نیروهایی که وارد اموزش و پرورش می شوند باید کیفیت و استاندارهای لازم را داشته باشند.
رفیعی دهکردی یادآور شد: ۹۰ درصد از مدارس ما در نوبت ثابت اداره می شود که برای حفظ این رویه باید به اندازه کافی نیرو در اختیار داشته باشیم، از این رو با توجه به معضل کمبود نیرو، باید مدارس در برخی مناطق به صورت گردشی اداره شود تا بتوانیم معضل کمبود نیروی انسانی را در بعضی مدارس استان حل کنیم ولازم است تا مدیران مناطق و نواحی برنامه های خود را در این خصوص تا دهم شهریور ماه اعلام کنند.

ت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار